Sluit venster
Uw gegevens:
Naam:
E-mailadres:
Woonplaats:
 
Opmerking:
Versturen aan:
Naam:
E-mailadres:
 
Meerdere ontvangers:
Ontvanger 2:
E-mailadres:
 
Ontvanger 3:
E-mailadres:
Sluit venster
Jouw reactie wordt na publicatie beoordeeld door onze redactie. Het e-mailadres wordt niet getoond. De redactie behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen c.q. aan te passen. Lees hier ons reactiereglement.


(u kunt deze service te allen tijde stopzetten door op de link in het e-mailbericht te klikken)

Uw gegevens:
Naam:
E-mailadres:
Woonplaats:
Limburg Vakantie experts
Ik zoek in:
Relevante links 
Nieuwsbrief 
88% van onze abonnees waardeert onze nieuwsbrieven met een 7 of hoger. Bekijk snel ons ruime aanbod!
Hans Preyde Sanitair
Onze partners 
Haarlems Dagblad Haarlems Weekblad Heemsteedse Courant Speurders Dinnersite AT5
NIEUWS

NH: 'Nog voor 48 uur strooizout'

Noord-Holland -

De provincie Noord-Holland heeft nog voor de komende 48 uur genoeg strooizout om de provincialewegen te strooien. Dit is te lezen op de website van de provincie. Dit is gebaseerd op de KNMI-weersverwachting, waarbij er voor de komende dagen wordt uitgegaan van koud winterweer met af en toe wat sneeuw. De weggebruikers op de provinciale wegen in Noord-Holland hebben tot en met de woensdagochtendspits tnaar verwachting geen extra hinder door een dreigend zouttekort, mits het niet flink gaat sneeuwen.

NH: 'Nog voor 48 uur strooizout'

09 februari 2010

NOORD-HOLLAND - De provincie Noord-Holland heeft nog voor de komende 48 uur genoeg strooizout om de provincialewegen te strooien. Dit is te lezen op de website van de provincie. Dit is gebaseerd op de KNMI-weersverwachting, waarbij er voor de komende dagen wordt uitgegaan van koud winterweer met af en toe wat sneeuw. De weggebruikers op de provinciale wegen in Noord-Holland hebben tot en met de woensdagochtendspits tnaar verwachting geen extra hinder door een dreigend zouttekort, mits het niet flink gaat sneeuwen.


NH: 'Nog voor 48 uur strooizout' - Noord-Holland
Foto 1 van 1

Hoe lang de voorraad na deze periode nog toereikend is, is niet duidelijk. Hoe vaak er nog kan worden gestrooid, is afhankelijk van zoutleveringen en de weersontwikkeling.

Op basis van leveringen en de weersverwachting kijkt de provincie dagelijks wat de prognoses zijn voor de strooizoutvoorraad. Het advies aan de weggebruiker om zich goed te blijven informeren over de actuele verkeersituatie blijft daarom van kracht.


Romantovich
REAGEREN
Jouw reactie wordt na publicatie beoordeeld door onze redactie. Het e-mailadres wordt niet getoond. De redactie behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen c.q. aan te passen. Lees hier ons reactiereglement.
REACTIES TOT NU TOE
Pannewafel (Maandag 15 Februari 2010 11:47 uur)
Er is bijna niemand aan het werk met als reden om de klant te voorzien in zijn/haar behoefte. Iedereen werkt voor het salaris wat die klanten opleveren.
Pannewafel (Maandag 15 Februari 2010 11:44 uur)
Ik zeg: "Niemand MOET de weg op, iedereen MOET hypotheek betalen en geld verdienen. Dat zijn 2 verschillende ‘moeten‘." Dick maakt ervan: "Niemand MOET de weg op? Hoe komt de benzine voor jouw brommer dat in de pomp, hoe komt je brommer nieuw in dit land, hoe komen je boodschappen in de winkel? Er zijn zat mensen die de weg opMOETEN beste vriend." Ans loopt met Dick mee met: "tja pannewafel, hoe denk je dat die scooter in de winkel komt, met de wind mee?????". En zo is er van een mug een olifant gemaakt, door jullie zelf!
Pannewafel (Maandag 15 Februari 2010 11:37 uur)
@Ikky (Zaterdag 13 Februari 2010 02:06 uur): (sneeuwvrij houden van de wegen komt volgens mij niet uit het potje van de wegenbelasting maar uit het potje van gemeente en provincie). Wat ik zei wordt uit het verband getrokken. Ten eerste vind ik dat bij een baan waarbij je veel op de weg zit, je onherroepelijk te maken krijgt met extreem weer (eens in de zoveel tijd). Dat hoort erbij en daar vang je ook salaris naar. Ik zeg dus niet dat iedereen maar moet stoppen met werken!!! Dat zijn niet mijn woorden geweest maar jullie woorden (Ans begon ermee en jullie gaan erin verder). Ten tweede kun je niet eisen dat de weg sneeuwvrij wordt gehouden in een extreme situatie omdat het weer erg veranderlijk is en niet altijd te plannen is. Rekening houden met weer wat nauwelijks voorkomt kost erg veel belastinggeld en het is maar de vraag of de burger dat wel wil betalen. Dus, je kunt verkeershinder bij extreem weer gewoon niet altijd uitsluiten. Er zijn alternatieven, waaronder de winterband.
Joop (Maandag 15 Februari 2010 10:33 uur)
Ikky, je hebt m‘n stelling niet goed gelezen. Probeer met je baas een afspraak te maken heb ik gezegd. Als het niet gaat gewoon vrij nemen van je overige tien dagen, alleen jammer dat je dan en dag minder naar het strand kan in de zomer!
Ikky (Maandag 15 Februari 2010 02:00 uur)
@Joop...gaat niet op, want er zijn erg veel werknemers die de dagen op moeten maken if not dan zijn ze die kwijt.
Joop (Maandag 15 Februari 2010 01:53 uur)
leuk jongens die sneeuw! Gooi maar neer en wees reeel! Maak met je baas een afspraak en zorg dat je per jaar 2 snipprdagen over houdt (Je krijgt er 25, 3 weken vakantie eraf, dan hiudt je er 10 over om te besteden naar keuze) Als je dan na 5 sneeuwloze jaren 10 dagen hebt opgespaard, kan je dus 2 weken thuis bij de kachel blijven als het eens een jaar flink sneeuwt! Probleem 1 is dus opgelost - thuis blijven als het sneeuwt. Jammer alleen dat wij onze overige dagen opmaken om aan het strand te liggen als het mooi weer is - dan staan er ook files naar de kust met mensen die op hun werk zouden moeten zijn. Verder las ik in het NHD dat deen een schadepost had doordat de winkels niet konden worden bevoorraad. Nog nooit zoveel geleuter gelezen. Wij halen gemiddeld voor 120 euro boodschappen per week, dat wordt echt geen 110 omdat we een dag in de week niet naar de super kunnen! Maar ik ben blijkbaar de enige die het goed heeft gereld1 Ik kan zo nog ewel een tijdje doorgaan. Maarja, we zijn nou eenmaal een volk van klagers, Als het niet is over het feit dat we tekort verdienen dan is het wel over de levertijd van de nieuwe auto! Joop
Ikky (Zaterdag 13 Februari 2010 02:06 uur)
@Pannewafel (Donderdag 11 Februari 2010 20:21 uur)...vind je zelf ook niet dat je uit je nek l@lt?...Het is de verantwoordelijkheid van de overheid dat de wegen veilig zijn voor de mensen die wegenbelasting betalen...voor de mensen die naar hun werk moeten, omdat zij weer die belastingkist moeten vullen zodat uitnemers vakantie kunnen houden...wegen moeten veilig zijn voor brandweer en ambulances....wegen moeten veilig zijn zodat veilig distributie naar de winkels kan gebeuren, want dan kan het volk inkopen doen zodat wederom belasting kan worden ge-int..
R.E. Cronen (Vrijdag 12 Februari 2010 17:09 uur)
beroepschauffeurs klagen wel degelijk, gistern zeker niet naar het journaal gekeken!!
Yuppie (Vrijdag 12 Februari 2010 11:14 uur)
Volgens mij hoor je de beroepschauffeurs hier ook niet klagen..alleen de beroepsklagers....
Ans (Vrijdag 12 Februari 2010 10:26 uur)
tja pannewafel, hoe denk je dat die scooter in de winkel komt, met de wind mee?????
Pannewafel (Donderdag 11 Februari 2010 20:30 uur)
@Ans, dan koop ik toch gewoon een Elektrische Scooter! De eerste modellen komen dit voorjaar in de winkels... Dan kan ik thuis ‘tanken‘.
Pannewafel (Donderdag 11 Februari 2010 20:21 uur)
@Dick: je hebt een baan geaccepteerd waarbij er eens in de zoveel jaar ernstig verkeershinder is door extreem weer. Dat is part of the deal... Daar vang je waarschijnlijk ook een fijn salaris voor, dus vandaar dat ik zeg: je moet niet, het is een keuze.
rob (Donderdag 11 Februari 2010 18:45 uur)
ik zelf rij bij de gemeente alkmaar en zeker ook op de strooiwagen en als het zout op is gaan we gemeng met zand strooien dus we blijven wel op de weg voor allemaal
Yuppie (Donderdag 11 Februari 2010 18:15 uur)
Dick is vast geen ambtenaar en wil dus ook vast geen loonsverhoging. We kunnen niet in andermans portemonnaie kijken. Ik denk heus wel na maar ik ga niet mijn humeur verpesten met dat eeuwige zwartkijken...
Dick (Donderdag 11 Februari 2010 17:56 uur)
misschien ook wel aardig om te bedenken dat onze ambtenaartjes staken voor 1 % loonsverhoging. Hoezo loonsverhoging, doe eerst je werk!!!! 25% eraf zodat het IJsland geld weer terug komt, er wel zout gestrooid wordt, geen geld over de balk wordt gegooid, wegenbelasting besteden aan de wegen ipv een duur pand in Haarlem etc etc.
Ans (Donderdag 11 Februari 2010 15:07 uur)
Ja Pannewafel, zonder benzine in je brommertje moet je lopen naar Avenhorn, red je echt niet in 45 minuten
w.j. boon (Donderdag 11 Februari 2010 13:44 uur)
ik heb nog wel een potje zout prys info hier
Dick (Donderdag 11 Februari 2010 13:25 uur)
@pannewafel. Niemand MOET de weg op? Hoe komt de benzine voor jouw brommer dat in de pomp, hoe komt je brommer nieuw in dit land, hoe komen je boodschappen in de winkel? Er zijn zat mensen die de weg opMOETEN beste vriend. En dan hebben we dus wel te maken met overbetaalde ambtenaren die er niets van kunnen en ons geld ook nog eens weggeven aan IJsland en dan onze minister van financien gaan lastig vallen. Sodemieter op, die provincie moet gewoon opgedoekt worden. Laat de wegen onderhouden door lui die er wel verstand van hebben. De wegenbelasting die we betalen wordt voor een groot deel aan heeeel anderen dingen besteed beste @anne1 waaronder de sponsoring van onze IJslandse vrienden en het wachtgeld van die Borghouts. Denk daar maar eens over na.
naggeris (Donderdag 11 Februari 2010 02:32 uur)
Nu gaat het nooooooit meer sneeuwen.
Ikky (Donderdag 11 Februari 2010 01:48 uur)
De 48 uur zijn om...en nu??
Henk (Woensdag 10 Februari 2010 15:07 uur)
Jaja, dat voorzichtig rijden zal allemaal wel, lijkt me logisch. Maar als de NS te laat is krijgen we geld terug. Nu verzaakt de gemeente / provincy zien we daar nog wat van een schuldverklaring en excuus zou op zijn minst terecht zijn.
naggeris (Woensdag 10 Februari 2010 14:19 uur)
Wrang dat ambtenaren en bestuurders menen dat ze jaarlijks een bonus dienen te krijgen. En dan heb ik het niet over de vuilnisman, brandweerman, de balie medewerker. Nee, de zichzelf zwaar overschattende beleidsmedewerkers, de jongens en meisjes die continue met hun tengels in de suikerpot zitten. Ja, ze bereiken heel veel. En nee, we hebben er verdomd weinig aan. Als 95% van het overheidswerk gewoon de uitvoering van ‘wat moet‘ betreft, gaat er wel heel veel geld naar zaken die geen noodzaak kennen. Ja, grote en opzienbarende projecten geven aanzien en is heel goed voor de carriëres van de betrokkenen. Helaas is het heel slecht voor degenen die het allemaal ‘mogen‘ ondergaan en uiteindelijk de wederom veel te hoge rekening krijgen. Zout was bij de Romeinen een betaalmiddel: tijd om de verspillers in zout uit te betalen? Als het er weer is?
R.E. Cronen (Woensdag 10 Februari 2010 13:07 uur)
Uiteraard heeft de provincie de plicht om te zorgen dat de wegen goed begaanbaar zijn, net als de gemeente overigens. En uiteraard is het zo dat we ons rot betalen aan belastingen en je kunt je terecht afvragen waar al onze centen blijven. Nu kunnen ze ons geld eens goed besteden aan zaken waarvan de burger direct voordeel heeft, laten ze de kans voorbij gaan. We hebben natuurlijk bestuurders die er geen bal van snappen, maar als het geld is van ons allen en dus van niemand, kraait er geen haan naar..... Iedere dag moet ik mijn medewerkers tot op het bot motiveren om hun werk te blijven doen, want bij ons moet de schoorsteen gewoon roken van zelf verdient geld, en gelukkig gaan ze nog iedere dag naar buiten voor hun werk, maar wat zouden we meer omzetten als de wegen lekker schoon waren en we op tijd op onze klussen zouden arriveren. Ik vind het een grof schandaal dat onze bestuurders, die toch een behoorlijk inkomen verwerven voor wat ze doen, schijnbaar niet in staat blijken om hun straatje schoon te houden, terwijl mijn buurvrouw van 70+, ik als ondernemer en mijn overburen die gewoon beide een baan hebben, het wel redden.... Voor het geld wat nu in IJsland ligt hadden we de komende decenia onze wegen schoon en heel kunnen houden.... falend beleid aan alle kanten!!!
Pannewafel (Woensdag 10 Februari 2010 12:44 uur)
@Anne1: helemaal mee eens! Anderen schuld geven zal niks veranderen aan de situatie. Niemand MOET de weg op, iedereen MOET hypotheek betalen en geld verdienen. Dat zijn 2 verschillende ‘moeten‘. Die positie hebben ze zelf gecreëerd in onze overconsumerende maatschappij: ze zijn de vrijheid kwijt. Als iemand verandering wil dient diegene actie te ondernemen, er veranderd immers niks aan onvrede als je geen moeite neemt. Zoals: winterbanden, eerder van huis gaan, de problemen voor zich nemen, alternatief vervoer, etc...
J.R (Woensdag 10 Februari 2010 12:34 uur)
Het is wel zo als wij onze plichten verzaken worden we aan gepakt, waarom de provincie niet? Dus als wij met zijn allen de maand februari geen opcenten betalen wegens in gebreke van de provincie die de wegen niet begaan baar houden. Wat zal er dan gebeuren?
Anne 1 (Woensdag 10 Februari 2010 12:17 uur)
@ Dick; ook ik betaal wegenbelasting en moet met mijn auto de weg op, ik woon in Noord Holland, dat zijn geld aan Ijsland weggaf. Volgens mij heb ik dus evenveel recht van spreken als jij en dat doe ik dus ook. Ik zeur juist niet en ben ook niet van plan om altijd maar meteen met het vingertje naar anderen te wijzen. Wel neem ik mijn eigen verantwoordelijkheid en pas me aan aan de omstandigheden. Worden de wegen beter door anderen verantwoordelijk te stellen en maar te zeuren dat alles zo slecht is? Ik dacht het niet... Kom anders eens met een goede oplossing...
Pannewafel (Woensdag 10 Februari 2010 11:19 uur)
Ik heb het maar makkelijk met mijn brommer. Geen last in het verkeer. Andijk - Avenhorn rijdt ik in 45 minuutjes. Wat een mazzel heb ik, zo: zonder auto :-)
Dick (Woensdag 10 Februari 2010 11:09 uur)
@anne1 is zo gericht op haar zelf en zeurt maar door. Wat dacht je va nmensen die de weg op moeten, zich rot betalen aan de provincie, maar hun geld zien verdwijnen naar IJsland. En dan mogen ze daar nix van zeggen? Denk toch ook eens aan anderen, er zijn er zat die gewoonweg terecht zeer ontevreden zijn over deze provincie en haar bestuurders.
M (Woensdag 10 Februari 2010 10:32 uur)
Ook dan heb ik nog het vermogen om me te beseffen dat het niet belangrijk genoeg is om me druk over te maken... En inderdaad dan nog voorzichtiger gaan rijden. Begrijp me niet verkeerd... Natuurlijk baalde ik er vanmorgen ook van dat ik er 1,5 uur over deed om op mijn werk te komen... Maarja, shit happens :)
Ans (Woensdag 10 Februari 2010 09:52 uur)
weer lol vandaag, ER LIGT WEER SNEEUW, helaas is het geen optie om met de fiets van Andijk naar Avenhorn te gaan, bussen? ja om het uur,
Anne 1 (Woensdag 10 Februari 2010 09:42 uur)
dan moet je nög voorzichter gaan rijden...en vooral niet zeuren...
bianca (Woensdag 10 Februari 2010 09:26 uur)
@ M: het klopt inderdaad dat je tot nu toe alleen je snelheid hebt hoeven verminderen, maar ik wil je nog wel eens horen als het strooizout op is!!
M (Woensdag 10 Februari 2010 09:04 uur)
Bla bla bla... wat een gezeur allemaal. Snap niet dat mensen hier echt zo druk om kunnen maken. Rijd iedere dag naar Hoofddorp en pas inderdaad gewoon mijn snelheid aan, niks aan de hand. Doe toch allemaal niet zo moeilijk en probeer eens te kijken naar de dingen die we wel hebben... Zo slecht hebben wij het echt niet hoor ik Nederland.
Ikky (Woensdag 10 Februari 2010 01:10 uur)
En in Juli zullen wel weer de autoverzekerings premies met stip omhoog gaan.Kap met verhoging vanuit Den Haag Haiti en halveer ontwikkelingshulp, maak de wegen/fietspaden veilig voor de mensen die naar hun werk moeten ...de mensen die meer dan de helft van hun inkomen moeten afstaan aan belastingen voor de uitnemers in Nederland.
Dick (Woensdag 10 Februari 2010 0:28 uur)
* deze reactie voldeed niet aan onze huisregels *
Dick (Woensdag 10 Februari 2010 0:21 uur)
suzan, wat een geleuter meid. De treinen stonden ook behoorlijk stil maar misschien moet jij van alkmaar naar alkmaar noord. En dat geteut over gemeentebelasting. Het gaat hier over de provincie lieve schat, die dus wel 80 miljoen heeft om ijsland te steunen.
Anne 1 (Woensdag 10 Februari 2010 0:13 uur)
Ja...volgens mij kunnen ze niets anders meer...het is bijna een tweede natuur aan het worden....wat die eerste is ben ik eigenlijk al vergeten...
Suzan (Dinsdag 9 Februari 2010 23:19 uur)
Heerlijk dit, is er eindelijk weer een beetje zout... krijg je dit weer! mensen wees blij dat ze weer strooien. Als we met dit weer rekening hadden moeten houden, hadden we heel veel extra opslag voor dat zout nodig en daar betalen wij dan weer extra gemeentebelasting voor in verband met de huur en onderhoud van die panden... Mijn tip: bekijk het positief! Ik ga met dit weer met de fiets naar de bus, pak de bus, daarna de trein en dan weer de bus... heerlijk met een bakkie koffie en een krantje warm in het openbaar vervoer zitten... Geen last van de weg en dus heb ik niets te klagen! Verspilde energie dat gezeur als je t aan mij vraagt!
Dick (Dinsdag 9 Februari 2010 20:53 uur)
misschien kunnen we het zoutvaatje van borghouts opeisen, die heeft al die miljoenen over de balk gegood niet waar. Het is toch belachelijk met deze provincie, opheffen die boel!!!!
w.j. boon (Dinsdag 9 Februari 2010 20:52 uur)
het zullen mensen zyn op de verkeerde plek dus geen goede inzicht wat wordt verwacht van de mensen die er werken helaas dat is nederland en het wordt alleen nog gekker zeker vervolg
Ans (Dinsdag 9 Februari 2010 19:18 uur)
Helemaal mee eens Peter, zakkenvullers allemaal, democratie in Nederland?????? ver te zoeken
peter (Dinsdag 9 Februari 2010 18:09 uur)
Zout op het moet niet gekker worden ,we laten ons weer beduvelen . als er een partij is die meer strooi zout regelt ,krijgen ze stemmen nederland belazerd zijn onderdanen en dan km heffing door onze strot laten drukken door die op lichters uit Den Haag kom op zeg Nee tegen dit zzzzzzzooitje
wendy (Dinsdag 9 Februari 2010 17:47 uur)
het zijn gewoon oplichters, de gemeente. en maar geld van ons innen, en we zien er niets van terug, en mogen onze eigen auto in dr prak rijden, omdat de wegen spiegelglad zijn. en wie betaald dat, ook wij. er is genoeg zout, maar omdat ze meer moeten betalen, zetten we alles maar stoep, stelletje ...... (vul dat zelf maar in)
freek (Dinsdag 9 Februari 2010 17:45 uur)
wat is er fout aan mijn reactie, paul? je hebt schade omdat er een ander niet zit op te letten. wat heeft de overheid daar mee te maken? geen ruk. die ander moeten ze aanpakken op gevaarlijk rijgedrag. zo is het nu eenmaal. ik heb helemaal niet makkelijk praten. ik rij zelf lang genoeg en schadevrij. ik pas me aan de wegomstandigheden aan. dat doe jij blijkbaar ook, echter de ander niet. maar dat is blijft NIET de schuld vand e overheid, maar die die ander. daar moet je wezen
Ans (Dinsdag 9 Februari 2010 17:42 uur)
Ja als je het geld in IJsland of waar dan ook parkeert heb je nu geen geld
buijs (Dinsdag 9 Februari 2010 17:13 uur)
Is het zout echt op, of vindt de gemeente het te duur om het ergens te kopen?
naggeris (Dinsdag 9 Februari 2010 16:42 uur)
Alle leuke dingen voor gemeenten en provincies zijn cosmetische zaken voor de personen die daar werken. Zoals het totaal overbodige WNSTD-logo, de 3e sinds de nog altijd originele walvisjes. Dat er voor noodzakelijke dingen geen geld meer is, is al jaren duidelijk. Jaar na jaar wordt er van alles beloofd wat de leefomgeving betreft en daar blijft het bij. De zoutvoorraad heet dan ook: ‘een strategische zoutvoorraad‘, genoeg voor de stoepen van gemeente- en provinciehuizen en een willekeurig stukje straat dat per ongeluk naar een ambtswoning leidt. Gewoon stoppen met zeiken, want je kon weten dat op het moment dat je geboren bent, de rekeningen van de overheid binnen komen lopen. Dus stoppen met ademhalen, zodat ze alleen zichzelf nog maar kunnen aanslaan. Dat zal ze leren....
Ans (Dinsdag 9 Februari 2010 16:22 uur)
haha, echt leuk...maar inderdaad, gewoon zout inkopen, wegenbelasting in NH is al duur genoeg, met gladde wegen helpen de winterbanden echt niet hoor...heb ze ook maar met gladheid en aangepast rijden ga evengoed glijden, ben wel een vrouw maar rijdt 30.000 km per jaar!!!!!!!
paul (Dinsdag 9 Februari 2010 16:17 uur)
MAKELIJK PRATEN VAN JE FREEK MAAR IK HEB SCHADE AAN MIJN AUTO OMDAT EEN ANDER ER IN HEEFT GEHANGEN freek (Dinsdag 9 Februari 2010 13:52 uur) precies, dan pas je je rijstijl aan. zo simpel is het. wel errug makkelijk om de overheid de schuld te geven, maar een ongeval maakt de bestuurder toch echt zelf.
Proemel (Dinsdag 9 Februari 2010 15:11 uur)
En als ze er dan ook nog een hoeveelheid blikken erwtensoep en leuke cassieres bij doen dan blijven we allemaal thuis!!!
pietje (Dinsdag 9 Februari 2010 15:06 uur)
UPDATE: De gemeente heeft n.a.v. deze reacties besloten de zoutvoorraad aan te vullen. De gemeente heeft een deal met de Supermarktketen Lidl afgesloten om alle voorradige (keuken)zout bij hun af te nemen.
Pieter (Dinsdag 9 Februari 2010 14:54 uur)
Wat zijn jullie het nou voor de gemeente aan het opnemen? Werken jullie daar ofzo! Wij burgers betalen genoeg belasting mogen wij dan veilig naar ons werk en/of school kunnen gaan.
Rob (Dinsdag 9 Februari 2010 14:04 uur)
Moeten WIJ als weggebruikers nu voor de oplossing zorgen. NEEN dit hoort de provincie te regelen. KOPEN DUS DAT ZOUT!!!!!!!! Of het nou te duur is of niet,levens zijn veel meer waard. Ik merk nu dat werknemers geen risico nemen,en bij gladheid niet naar het werk gaat. Misschien allemaal eens doen,kijken of ze dan nog niet kopen.
freek (Dinsdag 9 Februari 2010 13:52 uur)
precies, dan pas je je rijstijl aan. zo simpel is het. wel errug makkelijk om de overheid de schuld te geven, maar een ongeval maakt de bestuurder toch echt zelf.
Peter (Dinsdag 9 Februari 2010 13:51 uur)
Michael, winterbanden helpen 0,0 tegen een spekglad wegdek met platgereden een aangevroren sneeuw (ijs). Alleen tegen regen onder de 7 graden, losse sneeuw, sneeuwval etc. Een auto glijdt net zo snel met winterbanden als met zomerbanden op een spekglad ijs wegdek.
Renee (Dinsdag 9 Februari 2010 13:42 uur)
Net wat Michael zegt inderdaad, je kan ook beetje meedenken met de gemeente. Dan pas je de snelheid maar aan! Beste schippers staan aan wal he, de gemeente doet ook zijn best. Stelletje huisvrouwen.
Proemel (Dinsdag 9 Februari 2010 13:39 uur)
Geen geld voor strooizout en wel voor dat krankzinnige nieuwe logo ZNSTD?,heeft 350.000 eurootjes gekost!! Het kan toch niet gekker!!
Michael (Dinsdag 9 Februari 2010 13:31 uur)
Je kunt natuurlijk ook je rijgedrag en snelheid aanpassen. Dat in combinatie met winterbanden en er is niets aan de hand hoor. Waarom nemen tegenwoordig hun eigen verantwoordelijkheid niet?
maria (Dinsdag 9 Februari 2010 13:25 uur)
Ik denk dat de gemeente het goedkoper vindt om alle lantaarnpalen en/of andere materialen die langs de weg staan te vervangen die door de gladheid omver zijn gereden en dan met name op of rond de rotondes. Ze willen simpelweg niet zoveel geld uitgeven aan zout terwijl dat er inderdaad nog volop is maar dan moet wel de knip open. Nou ja, mocht ik onverhoopt ( als er nog gladheid komt) wegglijden met de auto terwijl de gemeente het verdomd had om te strooien dan is dat niet anders, maar dan hoop ik niet dat ik een persoon aanrijd die daar toevalligerwijs loopt of nog erger een kind, want als je auto eenmaal gaat glijden dan is er geen houden meer aan,dus gemeente denk daaraan als jullie inderdaad bij jullie besluit blijven!!! Het hoeft niet altijd materiele schade te zijn!!!!!!! Maria
Peter (Dinsdag 9 Februari 2010 12:33 uur)
Er wordt gedaan alsof er echt geen zout te verkrijgen is, terwijl het andere nieuwsbericht de waarheid aan het licht stelde dat overheid, provincie en gemeente simpelweg het zout té duur vindt in tegenestelling tot het aantal verkeersongelukken. Alles strooien kost bijvoorbeeld 5 miljoen, 20 verkeersongelukken 1 miljoen. Simpel rekensommetje.
Vis & Ko
Best gelezen
Laatste reacties
Laatste nieuws
 
 

Het weer
Velderhof