Sluit venster
Uw gegevens:
Naam:
E-mailadres:
Woonplaats:
 
Opmerking:
Versturen aan:
Naam:
E-mailadres:
 
Meerdere ontvangers:
Ontvanger 2:
E-mailadres:
 
Ontvanger 3:
E-mailadres:
Sluit venster
Jouw reactie wordt na publicatie beoordeeld door onze redactie. Het e-mailadres wordt niet getoond. De redactie behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen c.q. aan te passen. Lees hier ons reactiereglement.


(u kunt deze service te allen tijde stopzetten door op de link in het e-mailbericht te klikken)

Uw gegevens:
Naam:
E-mailadres:
Woonplaats:
Ik zoek in:
Relevante links 
Nieuwsbrief 
88% van onze abonnees waardeert onze nieuwsbrieven met een 7 of hoger. Bekijk snel ons ruime aanbod!
Onze partners 
Noordhollands Dagblad Het Gezinsblad Witte Weekblad Speurders Dinnersite AT5
NIEUWS

Mogelijk toch geen speeltuin in Purmerend

Purmerend -

Het bestuur van de speeltuinvereniging de Speelkraam in Purmerend dreigt de handdoek in de ring te gooien als er op 1 maart aanstaande geen zicht is op voldoende financiële steun van de gemeenteraad om eindelijk te beginnen met de aanleg van de speeltuin. Woordvoerder Cyrilla Begheyn zegt tegen WebRegio: "Er is te weinig geld beschikbaar om een volwaardige speeltuin in Purmerend te realiseren."

Mogelijk toch geen speeltuin in Purmerend

09 februari 2010

PURMEREND - Het bestuur van de speeltuinvereniging de Speelkraam in Purmerend dreigt de handdoek in de ring te gooien als er op 1 maart aanstaande geen zicht is op voldoende financiële steun van de gemeenteraad om eindelijk te beginnen met de aanleg van de speeltuin. Woordvoerder Cyrilla Begheyn zegt tegen WebRegio: "Er is te weinig geld beschikbaar om een volwaardige speeltuin in Purmerend te realiseren."


Mogelijk toch geen speeltuin in Purmerend - Purmerend
Foto 1 van 1

Vier jaar geleden stelde het college 500.000 euro beschikbaar en het bestuur ging ervan uit dat dit voldoende zou zijn om de speeltuin te bouwen en in te richten. Nu blijkt dat de infrastructuur ook uit dit bedrag gefinancierd moet worden. De infrastructuur betekent de aanleg van Electra, water en riolering. Deze kosten bedragen ongeveer 200.000 euro. Cyrilla vervolgt: "Het is onbegrijpelijk dat na vier jaar dit soort misverstanden kunnen ontstaan en het bestuur vraagt zich af hoe de begeleiding en toezicht op de voortgang vanuit het gemeentebestuur is geregeld."

Cyrilla is verbolgen: "Er wordt al vijftien jaar gewerkt aan de realisatie van ee speeltuin en er staat nog niets.... Purmerend heeft 600 jaar stadsrechten, maar nog steeds geen fatsoenlijke, uitdagende grote speelvoorziening."


SternLease
Bandenservice van den Enghel
REAGEREN
Jouw reactie wordt na publicatie beoordeeld door onze redactie. Het e-mailadres wordt niet getoond. De redactie behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen c.q. aan te passen. Lees hier ons reactiereglement.
REACTIES TOT NU TOE
Mitchel de Wit (Maandag 15 Februari 2010 22:58 uur)
En dan hangen er ‘s avonds weer hangjongeren in de speeltuin. Die er dan 1 grote rotzooi van maken met drugs/alcohol wat weer uitloopt op vernielingen.
Will Kool (Maandag 15 Februari 2010 22:54 uur)
Ik ben een groot voorstander van deze speeltuin. Een houten wip en een plastic basketbalkorf zijn niet zo duur. Veel groter hoeven ze van mij niet uit te pakken. Iedereen moet inleveren, dus ook de kleintjes.
Renee (Maandag 15 Februari 2010 22:50 uur)
En terecht, de gemeente kan het geld wel wat beter gebruiken ipv een speeltuin. Kinderen worden tegewoordig al genoeg verwend! In mijn tijd kon je niet eens buitenspelen omdat de kans groot was dat je dan door een NSB-er genomen werd. Laat de gemeente strooizout aanschaffen of geef het aan een goed doel.. Hoe dan ook, die speeltuin komt er NIET!
Didi (Maandag 15 Februari 2010 21:10 uur)
Ik vind het zeer jammer dat het zo moet gaan. Binnenkort bereiken mijn kinderen de leeftijd dat ze naar de speeltuin willen. Waarom kunnen De Beemster, Volendam en Monnickendam het wel? Zij hebben tenminste wel speeltuinen voor de jeugd. Juist in een stad met zoveel jeugd kan een speeltuin van groot sociaal belang zijn. Zouden er veel mensen zijn die entree willen betalen voor een speeltuin? Misschien dat er een ambitieuze ondernemer maar eens een speeltuin moet opzetten. Dan maar commercieel.
Patrick (Zondag 14 Februari 2010 18:55 uur)
Kijk, dat plein op de koemarkt, dat is natuurlijk belangrijker dan te investeren in jeugdigen. Met een hoog tempo en zonder misverstanden waren deze plannen erdoor Purmerenders mochten zelf keuzes maken uit op elkaar lijkende mooie tekeningen (zonder speeltoestelen, want kinderen moeten niet spelen in het stadje, maar consumeren) Wethouder Krieger ging elke dag kijken want hij steunt geen kinderen, alleen middenstanders) Waar een paar geldverdienende cafeeigenaren hun terassen eindeloos kunnen uitbreiden op mooie zonnige dagen en goed geld verdienen dat is toch veel belangrijker? Wat levert zo‘n speeltuin nou op? Een paar rakettjes waterijs verkopen aan vaders en moeders met hun kroost, een plek waar opa‘s en oma‘s op een bankje kunnen zitten naar hun kleinkinderen kijken daar valt toch geen geld mee te verdienen? Nee hoor, ons nieuwe burgemeester staat op alle foto‘s met mooie praatjes en zalvende verhalen maar investeren in families met kinderen dat doet ie niet. Kijk lieve mensen, politiek en gemeentes doen alleen investeren in iets wat geld oplevert en praten over dingen. En als die kinderen uit purmerend nou toch te groot worden voor de speeltuin die er nooit komt dan gaan ze naar P3 En die is ook dicht, geen subsidie van de gemeente... Dan maar hangen tot diep in de nacht op de koemarkt. Kunnen we lachen als de politie komt wegens wangedrag!
Arie-Wim ( Leefbaar Purmerend) (Zondag 14 Februari 2010 14:05 uur)
Ik heet geen Arie, en besteed mijn tijd zoals ik dat wil, en zoals een ieder dat mag doen....
ontevreden burger (Zondag 14 Februari 2010 12:01 uur)
Ach Arie Raad en college 1 pot nat. Bij elk artikel staan er reacties van je. Is mij 1 ding duidelijk je hebt tijd over om te reageren. Besteed je tijd aan nuttigere dingen.
bert (Zaterdag 13 Februari 2010 14:59 uur)
nou martijn ben het grotendeels met je eens hoor,moet alleen wel zeggen dat de heer boer hier al langer aanwezig is dan zijn conculega´s die nu het verkiezingstijd is ineens ook hun mening komen verkondigen.
martijn (Zaterdag 13 Februari 2010 14:52 uur)
allemaal politiek gezwam, waar het kortweg op neer komt is dat het geld weer is verdwenen, wat al toegezegd was voor een speeltuin. ook arie win boer kan daar niets meer aan veranderen, die probeert zieltjes te winnen door al wat krom is recht te lullen. ik denk dat de gemiddelde nederlander het vertrouwen in de polititiek allang verloren is. nooit maken zij waar wat er beloofd word, maar doen altijd tonnen water bij een klein glas wijn, en vergeten te gaan voor hun standpunten waarom de burger hem of haar gekozen heeft. tip. houd referendums over uitgave met 3 opties: 1. gooi geld over de balk... 2. gooi nog meer geld over de balk 3. een speeltuin voor de kids, en een disco voor de nog verder onder geschoven tieners.... zal moeilijk stemmen worden....
Op glad ijs (Zaterdag 13 Februari 2010 12:29 uur)
Als ik het niet dacht.... Het was te mooi voor woorden, een leuke speeltuin in Purmerend...
ik ben dit (Zaterdag 13 Februari 2010 0:13 uur)
vroeger op de overlanderstraat kwamen ze geld inzamelen om een zwembad te realiseren in het leeghwaterpark daarna zou er sprake zijn dat hij is de scheidingsvenne kwam gelukkig hebben we hem gekregen in de purmernoord wel na 20 jaar wachten maar toen stond hij er wel kunnen we nu niet naar sponsors zoeken ofzoiets en waarom stadhuis verbouwen hoe bedoel je geld verspillen
Arie-Wim ( Leefbaar Purmerend) (Vrijdag 12 Februari 2010 21:50 uur)
overlande straat, u haalt college en raad door elkaar dat is jammer verder gata het niet om verkiezingspraat, als u de politiek volgt dan zou u het moeten weten of heeft u belang bij u eigen reactie.
Bewoner Overlanderstraat (Vrijdag 12 Februari 2010 21:26 uur)
Zeg mevrouw Sacco en meneer Boer hou die verkiezingspraatjes in de raad vecht het daar uit en niet hier op webregio. Jullie zijn allemaal 1 pot nat. Elkaar onderuit halen. Wacht 3 maart maar af dan is er een hele andere gemeenteraad hier in Purmerend. Misschien 1 die zich wel aan hun beloftes houd.
Arie-Wim ( Leefbaar Purmerend) (Vrijdag 12 Februari 2010 20:52 uur)
Nu zou ik willen dat de andere 10 partijen zouden reageren mevrouw sacco
Colette Sacco (Vrijdag 12 Februari 2010 20:46 uur)
Beste Arie Wim, ik gaf antwoord aan Sven. Wat betreft de afspraak om met volgende raad dit probleem op te lossen daar heb ik mee ingestemd maar het heeft niets te maken met mijn mening over hoe het tot nu toe is gegaan en hoe de SP deze zaak zit. Of wilt u mij soms een spreekverbod opleggen? Over uw verhaal over voorstellen van de SP zonder dekking slaat u de plank helemaal mis. De SP weet wel aan te geven waar het geld vandaan moet komen voor haar voorstellen alleen zijn sommige andere partijen daar niet mee eens. Want dan maakt de SP andere keuzes die zij niet zien zitten. Het is net hoe je het bekijkt beste Arie Wim.
Arie-Wim ( Leefbaar Purmerend) (Vrijdag 12 Februari 2010 07:43 uur)
Mevrouw Sacco, gisterenavond waren de fractievoorzittersbijelkaar en hebben allemaal aangegeven dat het geld er nu niet is en dat de nieuwe raad naar mogelijkheden moet kijken. wat u nu roept staat haaks opde afspraak van gisterenavond en is zeer kwalijk, populisme noemt men dat en pas in het beeld van de SP wat al 4 jaar bestaat, tientallen voorstellen deed de SP allemaal speerpunten en allemaal werden ze ingetrokken bij gebrek aan dekking. en over de brug zijn we het eens maar zo zijn er meer projecten geweest zoals de verbouwing van het stadhuis. maar u weet ook dat de meerderheid van de raad over beide heeft besloten het wel te doen.
Colette Sacco (Vrijdag 12 Februari 2010 0:15 uur)
Sven, hierbij de reactie van de SP. De speeltuin was een speerpunt voor ons 4 jaar geleden. Het is te gek dat onze CDA wethouder Mona Keijzer mij niet kon vertellen wanneer de ambtenaren wisten dat die 5 ton inclusief 2 en een half ton infrastructuur was (kabels, riool enz.) want dat wist de vereniging niet. Dan houd je krap 2 en een half ton over voor de inrichting. Als de heer Boer en de PvdA denken dat je een speeltuin voor een stad als Purmerend, met gedegen en duurzaam materiaal voor 2 en een half ton kunt neerzetten, dan hebben zij geen verstand van deze zaken. Ik zou zeggen als SP: bouw een eenvoudige Melkwegbrug ( en geen prestige object van 8 miljoen), dan houd je meer dan genoeg over om de speeltuin fatsoenlijk in te richten en ook nog meer leuke dingen te doen.
Arie-Wim ( Leefbaar Purmerend) (Donderdag 11 Februari 2010 20:32 uur)
sorry voor de tikfoutjes in vorige bericht, dat krijg je als je gata tikken en telefoneren gelijk maat strekking vorige bericht is volgens mij duidelijk.
Arie-Wim ( Leefbaar Purmerend) (Donderdag 11 Februari 2010 20:28 uur)
Pvda sprak mij terecht aan dat ik niet duidelijk genoeg was wie de initiatief nemers waren. Leefbaar en de PVDA waren de intiatiefnemers en met steun van de raad mgingen de vrijwilligers aan de slag . deze hebben veel goed werk verzet en na de verkiezingen moet d eneiuwe raad zorgen datde speeltuin er ook werkelijk komt
danny (Donderdag 11 Februari 2010 17:07 uur)
ik dacht dat het al allemaal rond was . maar nu blijkt er mischien geen speeltuin te komen in het leegwaterpark belachelijk wat moet ik mijn dochter nu vertellen .ik had haar der al over ingelicht.
T. Bolderink (Woensdag 10 Februari 2010 18:49 uur)
Jaren geleden was er een speeltuin-initiatief; veel geld vergaard, alle plannen waren er, de locatie idem, helaas, ook toen liet de gemeente verstek gaan bij de laatste zet. Purmerend wil een grote stad zijn maar denkt in het klein.
Janneke (Woensdag 10 Februari 2010 18:05 uur)
Hr Krieger heeft wel meer geld over de balk gesmeten. Zou inderdaad beter besteed zijn aan speeltuin
mama21 (Woensdag 10 Februari 2010 17:40 uur)
@Bewoner Overlanderstraat : Ik ben het met je eens !! Ik woon dan niet in de overlander maar wel 2 straten er achter/ voor. Wat een Sootje!!! Nu zijn ze weer bezig en kan weer niet normaal met de kinderwagen lopen !! en ik zie nier veel verschil !!! Het is niet son heel groot succes !
mama21 (Woensdag 10 Februari 2010 17:32 uur)
Jammer had het wel leuk gevonden. Kijk naar Alkmaar. Heerlijk zon speeltuin waar de kinderen de hele dag kunnen spelen voor 1 euro als je op de lijst staat en 2 euro als je er niet op staat. En zelf pak je je handoek erbij en lekker kijken naar hoe alle kinderen zig vermaken !! Heerlijk tog?!?!
sietske (Woensdag 10 Februari 2010 14:39 uur)
Ik ervaar de meeste reacties als weinig constructief. Jammer. Dat er weining gebeurt voor de jeugd bewtijfel ik. Kijk eens naar al die speelplekken in de buurt; de Purvak, de jeugdsportpas, het jeugdaanbod van Clup etc. Dit neemt niet weg dat de aanleg van een speeltuin fantastisch zou zijn. Wellicht is een kostenbesparende overweging de speeltuin aan te leggen op de de ligweide van het Leeghwaterbad. Ook een hele mooie functionele combinatie.
Astrid (Woensdag 10 Februari 2010 13:49 uur)
Ik woon in Purmerend, maar mijn kinderen sporten (turnen) in de Beemster en wij gaan ook naar de speeltuin in de Zuidoostbeemster. Want ja, zulke basisbehoeften voor kinderen, dat hebben ze niet in Purmerend. Denk eens na over de toekomst van de jeugd in Purmerend! Kinderen moeten bewegen, maar waar en hoe......... (op het volgescheten grasveldje lekker voetballen?) Nu maar hopen, dat ze in de Beemster een discotheek hebben, wanneer mijn kinderen daar de leeftijd voor hebben :)
Els (Woensdag 10 Februari 2010 12:43 uur)
Volgens mij is (heel veel jaren geleden) het idee ontstaan uit een burgerinitiatief waarvoor de politiek toendertijd hun nek niet durfde uit te steken, want als men zich echt hard had gemaakt had de speeltuin er al lang geweest.
sapere aude (Woensdag 10 Februari 2010 11:59 uur)
Mensen, mensen, wat een positieve reacties bij elkaar.... Ik heb er niet zoveel moeite mee als er extra geld beschikbaar wordt gesteld voor de speeltuin, maar dit is wel een beetje een slap verhaal. Als ik met een project op de proppen kom en beloof dat ik het kan doen voor het beloofde bedrag, moet je niet bij de pers huilie huilie gaan doen als het allemaal veel duurder blijkt te zijn.... Had het speeltuinbestuur zich niet iets beter kunnen/moeten voorbereiden? Ik zag in de reacties trouwens ook weer de Weidevennebrug staan: hier zit heel veel subidie bij! Het kost de gemeente in verhouding veel minder per gebruiker en ik zit wel hard op deze brug te wachten! Dus, lekker brug gaan bouwen en die speeltuin komt er ook wel!
speelsubsidieraad (Dinsdag 9 Februari 2010 18:44 uur)
P3 met goed betaalde krachten heeft toch ook nog 250000 euro subsidie ontvangen en bijna wekelijks lees je verhalen van vechtpartijen en vernielingen. Gun de jongere jeugd ook een dergelijk bedrag zodat de enthousiaste vrijwilligers snel aan de slag kunnen.
E. Korzelius (Dinsdag 9 Februari 2010 18:10 uur)
Het is belachelijk dat er nog steeds geen speeltuin is voor de kinderen, terwijl er genoeg ruimte is in het Leeghwaterpark. Als je ziet wat er altijd veel mensen komen op de kinderboederij. In het verleden heb ik gedoneerd voor een speeltuin, later hoorde ik dat het geld naar een speeltuin in Edam of Monnickendam is gegaan.
Ruud (Dinsdag 9 Februari 2010 17:06 uur)
En het geld dat in de Grassenbuurt is gestoken:het herbestraten met oude troep,ook weggegooid geld. Alles moet over,dus dubbel uitgeven.
Bewoner Overlanderstraat (Dinsdag 9 Februari 2010 15:54 uur)
Had het geld voor de renovatie van de Overlanderstraat er maar in gestoken. Want als je praat over een fiasco dan is dat het wel.
Arie-Wim Boer (Leefbaar Purmerend) (Dinsdag 9 Februari 2010 15:46 uur)
klopt Pier
Pier (Dinsdag 9 Februari 2010 15:04 uur)
Wat AW zegt klopt wel, maar waar Rob het over heeft is van daarvoor. Toen is het ook al jammerlijk verzand en waren de toenmalige initiatiefnemers ook al heel ver.
Hans (Dinsdag 9 Februari 2010 14:22 uur)
Het is toch niet belangrijk, wie nu met de eer gaat strijKen van dit plan! Belangrijk is, dat er nu een eens knappe speeltuin komt, wv vrijwilligers oa veel werk aan hebben gedaan voor de kat zijn viool! En we zitten nou niet te wachten op een brug van dik 8! miljoen.
Arie-Wim Boer (Leefbaar Purmerend) (Dinsdag 9 Februari 2010 14:16 uur)
Rob Het is een motie geweest van Leefbaar die werd gesteund door de PVDA die door de raad is aangenomen. Feiten zijn feiten..... die kan ik ook niet veranderen Dus ik ga niet met de eer van anderen strijken
Rob (Dinsdag 9 Februari 2010 14:01 uur)
Volgens mij is De Stadspartij als eerste(heel veel jaren geleden) met het idee van de speeltuin gekomen. Gaat u nu weer met de eer strijen hr.Boer?
Arie-Wim Boer (Leefbaar Purmerend) (Dinsdag 9 Februari 2010 13:16 uur)
daarmee eens ja, verbouwing was ik ook zwaar op tegen, en wat denkt u van een brug van ruim 8 miljoen !
pehadesu (Dinsdag 9 Februari 2010 13:08 uur)
het is toch van de zotte. Bouw die speeltuin toch gewoon.Als we nog 4 jaar wachten komen ze 5 ton tekort.Als het gelijk was aangenomen hadden ze geld over gehad.Wel de koemarkt en stadhuis verbouwen.Ik dacht dat kinderen de toekomst waren?Niet voor Purmerend dus.Slaapt langzaam in.
Arie-Wim Boer (Leefbaar Purmerend) (Dinsdag 9 Februari 2010 12:04 uur)
laat er geen misverstand over bestaan. het initiatief voor de speeltuin is gekomen van Leefbaar Purmerend en uiteindleijk gesteund door heel de raad. Wat Leefbaar moet de speeltuin er komen. alleen een deadline van 1 maart gata niet werken. voor 1 maart komt er geen 2,5 ton op tafel, en dus zullen er alleen verliezers zijn als deze groep mensen die veel goed werk hebben verzet ermee gaan stoppen. dus vooral snel om de tafel om te kijken naar mogelijkheden en alternatieven
Hans (Dinsdag 9 Februari 2010 11:50 uur)
Tevens kan je ook zien, dat gezien het debat gister over de multi functionele sporthal alle neuzen ineens een kant op staan en zelfs wethouder (lees lijsttrekker) Keizer de mond vol heeft hier over, zoals ook voor de speeltuin, goede reactie MO.
Sven Buks (Dinsdag 9 Februari 2010 11:46 uur)
Oké. We weten de mening van Leefbaar Purmerend. Maar hoe denken de andere politieke partijen hierover? Ik vind dat de gemeente Purmerend meer geld uit moet trekken voor een speeltuin. Het is belachelijk dat een stad van 80.000 inwoners geen fatsoenlijke speeltuin heeft! SP? Stadspartij?
Rob (Dinsdag 9 Februari 2010 11:34 uur)
Whats new? Er is de afgelopen 4 jaar alleen maar geraaid,bedrogen en er zijn voor de vorige verkiezingen hele vette worsten voorgehouden. Dus als we het anders willen moeten we anders STEMMEN OP 3 MAART!!!!!! Vergeet de grote landelijke partijen die dit college vormden,en geef anderen uw vertrouwen om te laten zien dat ze het beter met de burgers voorhebben!!!!
Neeltje1 (Dinsdag 9 Februari 2010 11:24 uur)
Het bestuur vraagt zich af? Waren zij er niet bij dan de afgelopen vier jaar? Als ik een huis laat bouwen, moet daar dan niet ook een kostenpost voor electra ed in staan? Beetje naief, en mevrouw Keizer lijkt ook hier een ernstige steek te hebben laten vallen. Jammer dat, alweer, een groep vrijwilligers in de steek gelaten is!
ikke (Dinsdag 9 Februari 2010 10:22 uur)
wat een gelul weer in die politiek. Kotsmisselijk word ik ervan. Hebben ze eindelijk goede plannen, wordt dat weer afgeblazen. Had dan wat minder geld naar Haitie gestuurd. Wordt tijd giro 555 voor ons eigen land te gebruiken.
Arie-Wim Boer (Leefbaar Purmerend) (Dinsdag 9 Februari 2010 09:58 uur)
Er is 5 ton beschikbaar. Volgens initiatief nemers moet er nog eens 2.5 ton bij. Door nu op dit moment eea op de spits te drijven op het moment dat er geen geld is zijn er straks alleen verliezers. Denk dat het verstandig is eerst te kijken naar alternatieven en mogelijkheden
MO (Dinsdag 9 Februari 2010 09:08 uur)
Stuur gewoon alle kinderen naar het gemeentehuis,Is toch 1 grote speeltuin daar.Zitten alleen veel volwassen kinderen
snarf69 (Dinsdag 9 Februari 2010 08:52 uur)
stemmen
bert (Dinsdag 9 Februari 2010 08:40 uur)
ach troost je als je kinderen ouder worden en naar de disco willen staat die er ook nog steeds niet.
BTC
Best gelezen
Laatste reacties
Laatste nieuws
 
 

Het weer