Sluit venster
Uw gegevens:
Naam:
E-mailadres:
Woonplaats:
 
Opmerking:
Versturen aan:
Naam:
E-mailadres:
 
Meerdere ontvangers:
Ontvanger 2:
E-mailadres:
 
Ontvanger 3:
E-mailadres:
Sluit venster
Jouw reactie wordt na publicatie beoordeeld door onze redactie. Het e-mailadres wordt niet getoond. De redactie behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen c.q. aan te passen. Lees hier ons reactiereglement.


(u kunt deze service te allen tijde stopzetten door op de link in het e-mailbericht te klikken)

Uw gegevens:
Naam:
E-mailadres:
Woonplaats:
Ik zoek in:
Relevante links 
Nieuwsbrief 
88% van onze abonnees waardeert onze nieuwsbrieven met een 7 of hoger. Bekijk snel ons ruime aanbod!
Onze partners 
De Gooi- en Eemlander Baarns Weekblad De Gooi en Eembode Speurders Dinnersite AT5
NIEUWS

WebRegio-bezoeker: 'Laat die Animal Cops maar komen [video]

-

Als het aan de WebRegio-bezoeker ligt, komt er in hun gemeente ook een nieuwe politie-eenheid bij, de dierenpolitie. In de reacties liet men zich ongekend enthousiast uit over de mogelijke komst van de Animal Cops.

WebRegio-bezoeker: 'Laat die Animal Cops maar komen [video]

31 januari 2010

Als het aan de WebRegio-bezoeker ligt, komt er in hun gemeente ook een nieuwe politie-eenheid bij, de dierenpolitie. In de reacties liet men zich ongekend enthousiast uit over de mogelijke komst van de Animal Cops.


WebRegio-bezoeker: 'Laat die Animal Cops maar komen [video]
Foto 1 van 1

Katja-Niesten was een van de vele enthousiastelingen: “Absoluut! Heb zelf weleens de dierenbescherming moeten bellen,voor‘n zwaar mishandeld hond helaas kwam de hulp voor deze hond te laat. Mishandeling van dieren moet ook zwaarder bestraft worden in Nederland.”

Eversteegt is al even enthousiast en verklaart de behoefte aan een dergelijke eenheid aan de hand van een recent voorbeeld: “Direct invoeren. In Almere is het zeker nodig, getuige het voorval van vorig jaar, waarin 2 zwanen bruut zijn afgeslacht door van die etters die blijkbaar geen waardering en respect hebben voor de natuur. Ik ben het met Don eens dat dit niet ten koste moet gaan van de capaciteit van de ‘gewone‘ politie, maar het moet wel afgelopen zijn met het ongestraft mishandelen van dieren.”

De reactie van Don waar Eversteegt aan refereert is duidelijk sceptisch over het plan: “Verkiezingsstunt om makkelijk zieltjes te winnen. Wat een onzin! Als het geld voor deze animal cops te koste gaat van de gewone politie, is het helemaal een schande!”

Ook Naggeris wantrouwt het plan van Eerdmans met het oog op de verkiezingen: “Is dit een vervolg op seks met dieren? De dierenbescherming biedt deze mogelijkheid al en die hebben niet om uitbreiding gevraagd. Verkiezingsstunt van Eerdmans als reactie op het succes van de PvdD. Is er nog schokkend nieuws? Ergens? Nou, doe daar wat mee.”

Folmer betoogt daarentegen dat de nieuwe eenheid hard nodig is: “Er kan niet genoeg geld gaan naar de dierenbescherming getuige de laffe daad op de twee vossen een paar weken geleden. Maar de dierenbescherming heeft gewoon te weinig bevoegdheden om op te treden en te verbaliseren en dat kan een eventueel nieuw opgezette dienst dan wel. Het worden dan B.O.A‘s, bijzondere opsporingsambtenaren met verre gaande bevoegdheden zoals het bekeuren van dierenbeulen en het in beslag nemen van dieren die dus verwaarloost en/of mishandeld zijn. Ik hoop dat de proef slaagt in Capelle a/d IJssel en dan landelijk invoeren. Is mijns inziens een beter beleid dan het eeuwige autootje pesten."

Moet er een Animal Cops in jouw gemeente komen? Wat is jouw mening?



REAGEREN
Jouw reactie wordt na publicatie beoordeeld door onze redactie. Het e-mailadres wordt niet getoond. De redactie behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen c.q. aan te passen. Lees hier ons reactiereglement.
REACTIES TOT NU TOE
naggeris (Woensdag 17 Maart 2010 15:45 uur)
Nee hoor poppie, niks nieuws onder de zon. Als nut en noodzaak er zijn, vind ik het prima. Maar al dat vee dat de beste plek voor de buis voor zich opeist, mag van mij met uitsterven bedreigd worden. Ooit op visite geweest bij iemand met een ruftende hond? Of getracteerd op een kattepislucht op je tuingereedschap? Of je dak ondergescheten door de vliegende ratten van de overbuurman? Al je zaaigoed gerooid zien worden door nb. geringde ‘verwilderde‘ duiven, die niet opgehokt waren? Vol pompen met lood, vergiftigen etc, het helpt niet want ze zijn zo aaibaar. Helaas, het blijft ongedierte want het heeft niets meer met de natuur van doen, poppie.
poppie (Woensdag 17 Maart 2010 14:28 uur)
Dierenkwellers HARD aanpakken.Het zal eens tijd worden!!!!!!!!!!!! Naggeris ook gedacht aan BLINDENGELEIDE HONDEN,SPEURHONDEN BIJ NATUURRAMPEN,en HULPHONDEN VOOR INVALIDE MENSEN???Daar kijk jij zeker van op he?
naggeris (Woensdag 17 Maart 2010 13:18 uur)
@scoobydyn, hondenbelasting wordt geheven omdat de Wet dat toestaat. Veelal dekt de hondenbelasting precies de kosten die het hebben van hondenbelastinginspecteurs met zich mee brengen. Een vrij zinloze belasting dus! Kattenbelasting, hoe nodig ook als afschrikmiddel, wordt niet in de wet genoemd en kan dus niet geheven worden, hoe graag de Gemeenten ook willen. Neemt niet weg dat het houden van huisdieren beter helemaal verboden kan worden i.v.m. de volksgezondheid. Veel enge ziektes springen over van dier naar mens en rabiës, tetanus en MRSA zijn dan de meest gevreesde. Schrikken hè.
Hugo (Maandag 15 Maart 2010 16:46 uur)
Een heel goed idee, kan niet snel genoeg gebeuren.
trudy (Maandag 15 Maart 2010 11:51 uur)
Ja laat de cops maar komen. Heel belangrijk dat er een betere aanspreekpunt komt ivm dierenleed
Nadia (Dinsdag 9 Februari 2010 15:45 uur)
Hallo allemaal, ik ben ook van mening dat we een keer goed bezig zijn met zen alle!!! Dit zouden ze door heel Nederland moeten door zetten, er zijn teveel dieren die mishandeld, misbruikt, verwaarloosd enz. worden. Buren van ons behandelen hun hond ook niet op de juiste manier, dus er mag van mij wel heel wat ACTIE worden genomen. Indien dit wordt doorgezet ben ik bereid om er alles aan te doen om ook dat werk te gaan doen. Helaas is er nog niet veel over te vinden, maar zodra er wat te horen is sta ik als eerste in de rij een baan proberen te krijgen als Animal Cop!!!! Hopende dat dit wordt doorgezet!!!! DOEN DOEN DOEN!!!!
Voorlichter (Dinsdag 9 Februari 2010 04:34 uur)
@ "scoobydyn"; (citaat) "toch een betere reden om iemand te bekeuren". Ja, ja..... u maakt van de gelegenehid gebruik u meteen maar vrij te pleiten wat betreft de hondenstront. Ik ben voorstander om overlast door hondenstront en die van katten in andermans tuin te bekeuren met ten minste €1.000,=. En als de katten van de buren met hun scherpe nagels op een andermans nieuwe leren bankstel kruipen moet niet worden gezegd dat katten nu eenmaal ook buiten mogen lopen, maar moet dàt zelfs met een veelvoud worden bestraft. Dan is het met die ZOGENAAMDE dierenliefde snel afgelopen.
scoobydyn (Maandag 8 Februari 2010 21:17 uur)
Goed idee, meteen doen beter dan BOA‘s die alleen maar bekeuringen uit delen aan hondenbezitters die de poep niet opruimen. Is ook natuurlijk nodig, maar dierenmishandeling en verwaarlozing is toch een betere reden om iemand te bekeuren. En dan net als Animal Cops ook natuurlijk het beest uit de situatie kunnen weghalen. Ook zou de wet eens aangepast moeten worden om dit ook voor paarden, schapen,koeien varkens enz. te laten gelden. Hoe vaak lees je niet dat er paardjes verwaarloosd worden en dat er niet ingegrepen kan worden omdat het geen huisdieren zijn? Het geld kan uit de honden belasting komen, En waarom wordt er nog steeds geen kattenbelasting geheven? Is er meteen een groter potje.
Ikky (Donderdag 4 Februari 2010 02:02 uur)
@Sanne...klopt helemaal wat jij zegt....Ik ben heel erg boos dan de mens zo met welk dier dan ook omgaat en denkt dat hij de baas is..ik vind het heel erg dat er mensen zijn die een dierenleven niet belangrijk vinden ...elk leven is belangrijk...van dier en mens..Een dier dood om te overleven of als hij zich moetr beschermen...een mens daar integen dood voor plezier/macht/geld, dus eigen belang.
Jacqueline (Woensdag 3 Februari 2010 18:50 uur)
Animal cops in de VS hebben vergaande bevoegdheden als het gaat om dierenwelzijn. Ze mogen dieren in beslag nemen, mensen beboeten, mensen arresteren. De dieren worden naar een dierenarts gebracht, geholpen en goed verzorgd. De amerikaanse animal cops doen echt alles om dieren te helpen en uit benarde en benauwde situaties te halen. Al hadden me hier maar half zo goede animal cops, een hoop dieren zouden daardoor een veel beter leven kunnen krijgen.
Ik (Dinsdag 2 Februari 2010 20:38 uur)
@EB het is inderdaad strafbaar alleen is er geen dienst die daar ook daadwerkelijk bekeuringen/straffen voor uitdeelt en controleert. Dat is dan ook wat de animal cops zouden moeten doen. IK ben voor. En dan wel zoals het in de gelijknaamde televisieprogramma‘s gaat.
Sanne (Dinsdag 2 Februari 2010 09:58 uur)
@Ikky. Dat snap ik. Maar mensen maken zich druk om een mus die is doodgeschoten, maar aan de bioindustrie denken, ho maar... Daar kan ik dus heel boos over worden. Niet alleen de regering doet en niks aan. Ook de mensen lijken hun hoofden om te draaien als het over dat onderwerp gaat. Omdat ze niet meer willen betalen voor hun vlees. Ik snap dat het voor mensen met een laag inkomen niet te doen is om daar op te letten. Maar veel mensen vertikken het om vlees te kiezen wat een beter leven heeft gehad.
peter Jan de vries (Maandag 1 Februari 2010 22:42 uur)
Als deze goedwillende mensen inspiratie halen uit de wijze waarop het in Zuid-Afrika is georganiseerd dan is dat een zegen voor de stad. Ik vrees echter dat door geldgebrek het machtsvertoon wel de leidraad zal worden om snel resultaat te scoren.Voor de dieren en dierenliefhebbers breken angstige tijden aan.
mevr kok (Maandag 1 Februari 2010 14:45 uur)
ik vindt de animalcops NL hard nodig omdat ik velenmalen dieren mishandeling zie het is hard nodig in NL maar dan ook op de wijze van animalcops houston enz kijk er elke dag naar namelijk mvg mevr kok
Dierenliefhebber (Maandag 1 Februari 2010 13:11 uur)
GEWELDIG!!!!!!! Hadden ze jaren geleden al moeten doen.Dieren zijn nuttig denk maar aan blindengeleiden,opsporen van mensen die vermist worden bij natuurrampen,hashhonden enz. Waarom de beesten kwad doen.RESPECT ook voor DIEREN
de vries (Maandag 1 Februari 2010 09:01 uur)
doen doen doen het word tijd dat het hier ook komt
Ikky (Maandag 1 Februari 2010 0:19 uur)
@Sanne...dat heeft ermee te maken dat de regering zich niet aan afspraken houd en deze dieren al jaren op de achtergrond heeft geduwd...het zal hun een worst zijn hoe met deze dieren word omgegaan...ze weten al jaren dat in die sector een wanorde heerst en doen er niks aan.
Ikky (Maandag 1 Februari 2010 0:15 uur)
Ik ben voor...en dan landelijk....gebruik de hondenbelasting daarvoor en la de kattenhouders meteen belasting betalen, want die klote beesten vernielen elke keer mijn auto en scheiten mijn tuin vol.
Sanne (Zondag 31 Januari 2010 23:03 uur)
Zo bijzonder dit....Ik ben helemaal voor de animal cops, laat dat duidelijk zijn. Maar ik ben benieuwd wie er hier zich druk maakt om het leventje dat zijn of haar biefstukje heeft gehad. Ga daar eerst eens naar kijken. De, zo gezegt, verwaarloosde dieren hebben nog een luizenleventje vergeleken met de dieren in de bioindustrie. Lieve mensen, kijk eens verder dan over de schutting bij uw buurvrouw. Ik zeg niet dat we met zijn allen vegetariers moeten worden, maar help mee aan een beter leven voor de "productiedieren".
E.B. (Zondag 31 Januari 2010 22:17 uur)
@Eliza, je dier verwaarlozen is WEL strafbaar in Nederland. Staat in de Gezondheids- en Welzijnswet voor Dieren artikel 36 en 37 en is een misdrijf
Voorlichter (Zondag 31 Januari 2010 21:42 uur)
@ Senior; (citaat) "Alsjeblieft niet verder vertellen ze zijn tot alles in staat. SSSSSTTTTT" Ik ga het juist van de daken schreeuwen, zodat ik hopelijk ooit geen last van meer heb die katten van de buren !!
Redlady (Zondag 31 Januari 2010 21:26 uur)
Ja meteen invoeren en laat de animal kops maar komen en hoe eerder hoe beter!!!!!!
Eliza (Zondag 31 Januari 2010 21:13 uur)
Gezien het in nederland bijna niet strafbaar is om je beest je verwaarlozen, denk ik dat dit weinig zin heeft. Dan zal eerst de wet veranderd moeten worden. Maar als je hier moedwillig voor de tigste keer dronken rond rijdt, of een kind molesteert, je iemand maanden kan stalken, en hier allemaal een "taakstrafje" tegenover staat, verwacht ik van de werking van zo‘n animal cop weinig!
johan-59 (Zondag 31 Januari 2010 21:10 uur)
ik denk dat het in onze gemeente wel mee valt met dierenmishandeling,dus kunnen deze dienders lijkt me hun dag niet vullen met 8 uur,dus volgens mij overbodig
E.B (Zondag 31 Januari 2010 19:43 uur)
Naar mijn mening is een Dierenpolitie zoals Eerdmans voorstelt hetzelfde als nu de LID als de AID, beide hebben opsporingsambtenaren in dienst die optreden bij dierenverwarlozing. Het beeld dat de nieuwe dierenpolitrie strenger kan optreden is een fabeltje gezien de nederlandse wetgeving. Wellicht moet je gaan kijken of de huidige capeciteit van AID en LID uitgebreid of beter ingezet moet worden. In veel plaatsen zijn BOA‘s aan het werk op het gebied van parkeren en hondpoepbeleid, dierenwelzijn en het toezicht erop is een aparte tak van handhaven en wordt nu door professionele mensen van de AID en LID en Politie gedaan.
anna (Zondag 31 Januari 2010 19:36 uur)
misschien zijn er agenten die dit wel willen doen,en dan b.v. in america een tijd gaan mee lopen om ervaring op te doen.
peter (Zondag 31 Januari 2010 19:29 uur)
@miep blokdijk, Het is niet normaal dat dat soort dingen gebeuren maar ja, wat doet een kat op straat het is toch een huisdier.
moppie (Zondag 31 Januari 2010 19:27 uur)
laat ze maar komen animal kops graag zelfs net als in amerika
J.R (Zondag 31 Januari 2010 17:27 uur)
Ik zie het nut er van niet in. Als ze al gaan snijden in het politiekorps dacht je dan dat ze de dieren politie op te kunnen richten? politie is politie moet geen verschil zijn, anders hebben we weer te maken met discriminatie.
jolanda (Zondag 31 Januari 2010 16:45 uur)
wij zeggen DOEN. Had al jaren eerder moeten gebeuren.
silvia (Zondag 31 Januari 2010 16:42 uur)
zeker weten hoe eerder hoe beter. eigenlijk had het er al moeten zijn dan hadden minder dieren hoeven te lijden.
vd molen (Zondag 31 Januari 2010 16:27 uur)
eindelijk het is heel erg nodig dat de dieren worden geholpen.ik kijk altijd op tv naar animal cops,en ze zijn goed.de dieren kunnen niet voor zich zelf zorgen.ze hebben onze hulp heel hard nodig!!!!!!!!!
evelyn (Zondag 31 Januari 2010 16:18 uur)
ja zeker ,laat maar komen die dierenpolitie. maar laten ze dan wel net zo optreden ,als de animalcops in usa. en niet zo soft als met de draaideurcriminelen hier in amsterdam
Leendert (Zondag 31 Januari 2010 16:13 uur)
Ik zeg DOEN
caravan (Zondag 31 Januari 2010 16:13 uur)
Ja hoor laat ze maar komen die animal cops.en als er mensen zijn die zulks doen, dan net zulke straffen als in AMERIKA, geven, misschien dat het dan beter wordt,en er minder dieren mishandeld worden.
een weetje (Zondag 31 Januari 2010 14:54 uur)
cadillac is al jaren een feit en jij wou zeggen dat het niet waar is das een goeie zeg
anna (Zondag 31 Januari 2010 14:48 uur)
Dat hebben we wel nodig denk ik, het kan beter in hilversum en omstreken betreft de verzorging van dieren. zowel dieren die binnen als buiten zijn.
sylvia (Zondag 31 Januari 2010 14:44 uur)
Dieren politie jaaa eindelijk, overal vervagen de normen en waarden zelfs onder hele jonge jeugd .....zo laf om onschuldige dieren die niets terug kunnen doen.. te mishandelen,uit hongeren etc.......en dat daders ongestraft blijven....niet te begrijpen Flinke straffen en boetes graag
Senior (Zondag 31 Januari 2010 14:37 uur)
Waarom wel Hondnbelasting en geen Kattenbelasting ? Hondenbelasting is al een oude Belasting en is ontstaan omdat er vroeger trekhonden onder een hondenkar liepen. Vandaar ook de uitdrukking "Een Hondenleven" want zo leuk hadden die dieredn het niet. Toen dit verbodeb werd, werd de Belasting vrolijk verder geind. Niet zo verwonderlijk denk aan het Kwartje van Kok dat ook nog steeds bestaat. Dus een Honden en Kattenbelasting of helemaal geen belasting. Het is sowieso een ozinnige zaak, wat te denken van een duiven, meeuwen, reiger enz. belasting ? Of breng ik nu een ijverige ambtenaar op een idee ? Alsjeblieft niet verder vertellen ze zijn tot alles in staat. SSSSSTTTTT
Cat (Zondag 31 Januari 2010 14:21 uur)
gelijk doen het is hard nodig en hele zware straffen voor de mishandelingen van dieren laat die etters die dat doen maar eens goed voelen hoe het is en niet met een taak strafje opsluiten dat tuig
Voorlichter (Zondag 31 Januari 2010 13:40 uur)
Geachte peter: (citaat) laat ze eindelijk die mensen aanpakken die hun kat buiten de deur laten ....." Inderdaad. Volledig met u eens. Liefst in een ander zijn tuin. Dit nog los van het feit dat die beesten met hun scherpe nagels op ONS nieuwe leren bankstel kropen. Waarom wèl hondenbelasting en géén kattenbelasting. Dan zou het met de dierenliefde van de kattenliefhebbers snel over zijn. Ik houd niet van katten? NIET van die van de buren.....
miep blokdijk (Zondag 31 Januari 2010 13:40 uur)
Aangezien er toch veel dierenmishandelingen plaats vinden,vind ik het idd wel nodig dat er dierenpolitie komt,misschien dat het dan afschrikt,want het wordt steeds gekker,kijk maar dat arme poesje die rotje in zijn achterste kreeg,hoe kom je op het idee om zulk soort dingen te doen,helaas is/zijn de dader(s) nog steeds niet gevonden.
Bert (Zondag 31 Januari 2010 13:33 uur)
Mooi initiatief en ook overstappen op biologisch vlees. Dit heeft een zeer groot positief effect op het welzijn van de circa 425 miljoen onzichtbare consumptiedieren die jaarlijks worden gehouden in de bio-industrie.
cadillac (Zondag 31 Januari 2010 13:00 uur)
@een weetje, U heeft beslist geen verstand van duiven en duivenmelkers. Want hier is niets van waar!!!!!!!!!
Peter (Zondag 31 Januari 2010 12:59 uur)
Dieren politie ik ben voorstander, ware het niet dat ons justitieel apparaat hier niet geschikt voor is. Wat voor straffen zouden er opgelegd moeten en kunnen worden? Tegenwoordig krijg je voor de meest gruwelijke vergrijpen tegen de mensheid al een taakstrafje of korte opsluiting in het gevang. Wat voor straffen kunnen er dan verhoudingsgewijs overblijven voor vergrijpen de dieren aangaande? Nihil. In mijn ogen dus alleen een verkiezingsstunt en aandachtvragerij, maar het zet zeker geen zoden aan de dijk.
peter (Zondag 31 Januari 2010 12:49 uur)
Goed bezig, laat ze eindelijk die mensen aanpakken die hun kat buiten de deur laten leeglopen. Gepaste werkstraf; stront scheppen bij mensen die niks met katten hebben. Ik meld me aan heb nog een tuin vol liggen met die stink bende.
beternederland (Zondag 31 Januari 2010 12:42 uur)
Het wordt geen politie maar neem van mij aan dat dit werkverschaffing is voor werkelozen die geen enkele bevoegdheid krijgen en dat er niets mee wordt gedaan door justitie die nu al omkomt in het werk, dus los alarm. We willen veel in nederland maar nergens is er geld voor ( behalve voor de zakkenvullers lees politiek en de overige landelijke zakkenvullers )dus krijg je weer niets oplossende maatregelen en acties.Slaap zacht rest van nederland.
een weetje (Zondag 31 Januari 2010 09:56 uur)
weeten jully dat duivenmelkers met een jarige duiven vliegen voor de sport dat betekent dat het volgende jaar al die beesjes hun kop word om gedraaid mooie dierenbeulen
AW Boer (Zondag 31 Januari 2010 09:55 uur)
heb de wethouder van Capelle uitleg horen geven op de radio over de dierenpolitie de dierenpolitie in capelle zal in de praktijk betekenen dat de bestaande handhaver (BOA) mee bevoegdheden krijgt. dus geen nieuw ambtenaren dienst, maar wel een goede zaak
mieke (Zondag 31 Januari 2010 09:00 uur)
het al jaren geleden al hier moeten zijn we lopen overal op voor uit behalve als het om dieren levens gaat
Monique (Zondag 31 Januari 2010 08:00 uur)
Hahahahaah Aadje ik zie al duidelijk aan je bericht, dat je niks om dieren geeft, dat geeft niet dat mag, maar dieren zijn net zo belangrijk als mensen. Dierenambulance bestaat het meest uit vrijwilligerswerk dus waarom zouden ze ook niet vrijwillig kunnen beginnen met Animal Cops dan zien we wel of het hier ook aanslaat. Fietsers en scooters worden al flink aangepakt door de politie dus daar zijn geen Bicycle cops voor nodig, dat is pas zonden van het geld is alleen maar dubbel betalen dan. Dus even verder denken dan je neus lang is!
romy (Zondag 31 Januari 2010 01:08 uur)
Is het misschien een optie om het eerst vrijwillig te gaan doen ? Zo kwam het ook tot stand in Amerika....maar het leed is hier ook heel groot!! Ik las dat de gemeente Stedebroec heel veel centjes heeft, dus ....... dan kan het een betaalde Job worden toch ??
Janine van Til (Zaterdag 30 Januari 2010 22:08 uur)
Ik zou me gelijk opgeven om bij de dierenpolitie te komen. Er wordt hier in ons land nog veel te weinig gedaan, om dierenleed te kunnen bestrijden, en zeker om mensen die dat veroorzaken flink te straffen. Een geweldig goed plan van Capelle aan den Ijssel om hier mee te beginnen, laat het maar gauw een gevolg krijgen voor ons land.
aadje (Zaterdag 30 Januari 2010 22:06 uur)
Animal cops?????? hoe verzinnen ze het,maar het moet weer geld kosten en wie draait daar voor op? Juist de burger. Ze kunnen beter een ander team maken,wat dacht je van " Bicycle cops". Kunnen ze die aso fietsers/scooters en brommers eens harder aanpakken daar zijn er meer van ipv doggies of dergelijke.
Hugo (Zaterdag 30 Januari 2010 17:21 uur)
Dierenpolitie is echt overal nodig, hoe eerder hoe beter. Zou er zo mijn baan voor opzeggen.
anna (Zaterdag 30 Januari 2010 15:24 uur)
dit was een wedstrijd vanwege de vakantietijd,voor de toeristen.toen ik vroeg waarom er niets aan gedaan werd,moest ik mijn mond houden,omdat ze niet schuwen voor geweld en het zijn de eigenaars met geld.walgelijk gewoon....geld geeft macht,zelfs tegenover dieren...
naggeris (Zaterdag 30 Januari 2010 15:14 uur)
@Folmer, je bedoelt veehandelaren en veerijders? Boeren gaan nl. wel goed om met hun vee: het is hun kapitaal. Bovendien is een beursgeslagen koei onverkoopbaar.
Folmer (Zaterdag 30 Januari 2010 14:28 uur)
Ik kwam al niet meer op de veemarkt vroeger op dinsdag op de koemarkt.Hoe de boeren daar hun vee mishandelden was ook echt beestachtig.
anna (Zaterdag 30 Januari 2010 14:13 uur)
ja dat zou zeker heel goed zijn. want er word te weinig opgetreden. ik ben 2 jaar geleden naar een wedstrijd voor paarden in noordwijk aan zee geweest...hartverscheurend hoe deze dieren werden geslagen en getreiterd,en je mocht er niets van zeggen...afgrijselijk was het.de volgende keer maak ik foto‘s en plaats ze op you tube.ja dieren moeten beschermd worden voor de beesten van mensen.
Sonja (Zaterdag 30 Januari 2010 09:56 uur)
Absoluut!! Hoe sneller, hoe beter....is geen overbodige luxe. Had er allang moeten zijn!!
miep (Vrijdag 29 Januari 2010 12:38 uur)
zeer zeker!!!...en dan wil ik wel voor ze werken....ervaring genoeg!!
ans (Vrijdag 29 Januari 2010 10:58 uur)
Het zou een uitkomst zijn dat er eindelijk ingegrepen kan worden wanneer er dierenmishandeling is en als er het vemoeden bestaat dat het plaatsvind en laat het maar zo snel mogelijk gebeuren!
speurhondje (Vrijdag 29 Januari 2010 0:17 uur)
Dierenleed komt omdat mensen zich gedragen als beesten. Van mij mogen er speciale toezichthouders er komen, maar laat men eerst bij wet eens regelen dat het kopen van (huis)dieren niet vanzelfsprekend is in onze consumptie maatschappij. Men schaft een huisdier aan en na een poosje is het gezin er op uitgekeken en moet het weer de deur uit. Als je leest wat er bij marktplaats wordt verhandeld, dan worden mijn hoektanden pas echt zichtbaar. Misselijk wordt je van alle slappe argumenten om er vanaf te komen. Men moet verplicht worden om net als bij het rijbewijs, er geld en tijd in te steken voor een cursus en examen. Dat zal het merendeel van de zogenaamde dierenvrienden of eendagsvliegen wel aan het denken zetten.
Esta (Donderdag 28 Januari 2010 22:08 uur)
Ik zeg doen.. (hadden ze allang al overal moeten doen!) En net zoals in de VS! Hard straffen die lui!
Senior (Donderdag 28 Januari 2010 21:41 uur)
Waarom hebben wij dit niet eerder van de Partij voor de Dieren gehoord ? EEN GOED INITIATIEF. !
piet (Donderdag 28 Januari 2010 19:56 uur)
zeer goede zaak ook voor purmerend
Ikke (Donderdag 28 Januari 2010 19:49 uur)
Het ligt eraan welke bevoegdheden deze animal cops krijgen en of de wet wordt aangepast. Als alles weer halfslachtig is, zoals zovaak in ons land, hebben deze cops helaas weinig zin!
Piet parker (Donderdag 28 Januari 2010 19:46 uur)
Natuurlijk moet er een ‘dierenpolitie‘komen. die had er allang moeten zijn dieren hebben ook rechten!!
Wrude (Donderdag 28 Januari 2010 19:08 uur)
Als je criminele gelijk stel met dieren, vind ik het een prima plan. Dierenmishandeling is strafbaar dus hebben we daar de gewone politie voor. Ik heb liever meer gewone politie dan "Animal Cops" die niets mogen doen aan de rest van de het geteisem.
ikkie (Donderdag 28 Januari 2010 19:06 uur)
hoe eerder hoe beter en net zo zwaar straffen als in VS
Katja-Niesten (Donderdag 28 Januari 2010 18:47 uur)
Absoluut! Heb zelf weleens de dierenbescherming moeten bellen,voor‘n zwaar mishandeld hond helaas kwam de hulp voor deze hond te laat. Mishandeling van dieren moet ook zwaarder bestraft worden in nederland.
Folmer (Donderdag 28 Januari 2010 18:46 uur)
@ marianne-jager-lanooy,die nieuwe dienst is hard nodig.Er kan niet genoeg geld gaan naar de dierenbescherming getuige de laffe daad op de twee vossen een paar weken geleden.Maar de dierenbescherming heeft gewoon te weinig bevoegdheden om op te treden nl te verbaliseren en dat kan een evt nieuw opgezette dienst dan wel.Het worden dan B.O.A‘s bijzondere opsporings ambtenaren met verre gaande bevoegdheden zoals het bekeuren van dierenbeulen en het in beslag nemen van dieren die dus verwaarloost en/of mishandels zijn.Ik hoop dat de proef slaagd in capelle a/d ijssel en dan landelijk invoeren.Is mijns inziens een beter beleid dan het eeuwige autotje pesten.
Joan (Donderdag 28 Januari 2010 18:05 uur)
Ik denk dat in iedere gemeente Animal Cops nodig zijn. Waar mensen zijn worden dieren (en kinderen) mishandelt.
Marianne Jager-Lanooy (Donderdag 28 Januari 2010 16:50 uur)
Ik begrijp het niet. We geven miljoenen per jaar aan de Dierenbescherming (postcodeloterij). Waarom doen zij niet wat men van ze verwacht? Waarom daar weer een nieuwe dienst voor oprichten? Janneke
naggeris (Donderdag 28 Januari 2010 16:13 uur)
Is dit een vervolg op sex met dieren? De dierenbescherming biedt deze mogelijkheid al en die hebben niet om uitbreiding gevraagd. Verkiezingsstunt van Eerdmans als reactie op het succes van de PvdD. Is er nog schokkend nieuws? Ergens? Nou, doe daar wat mee.
pietplatzak (Donderdag 28 Januari 2010 16:07 uur)
Kunnen ze het geld niet beter gebruiken? Er wordt aller minder blauw op straat ingezet.
Ivo (Donderdag 28 Januari 2010 16:05 uur)
Lijkt me een zeer goed idee. Er is nu veel te weinig aandacht en mankracht voor dit soort zaken.
snorremeneer (Donderdag 28 Januari 2010 15:40 uur)
Lijkt me een goed plan in Nederland. Als je af en toe hoort en ziet wat er op dierengebied misgaat, stevig aanpakken dat geteisem.
purmer-endje (Donderdag 28 Januari 2010 15:37 uur)
hoe sneller dit in de regio wordt gerealiseerd, hoe beter!!
eversteegt (Donderdag 28 Januari 2010 15:32 uur)
Absoluut!!!!! Direct invoeren. In Almere is het zeker nodig, getuige het voorval van vorig jaar, waarin 2 zwanen bruut zijn afgeslacht door van die etters die blijkbaar geen waardering en respect hebben voor de natuur. Ik ben het met Don eens dat dit niet ten koste moet gaan van de capaciteit van de ‘gewone‘ politie, maar het moet wel afgelopen zijn met het ongestraft mishandelen van dieren.
C. Burger (Donderdag 28 Januari 2010 15:32 uur)
Ik kijk vaak naar animal cops en in de VS doen ze goed werk. Als ze hier ook zo werken en het kost de burgers niets, dan ben ik ervoor. Want er is héél véél dierenleed, ook in de wijk Poelenburg en trouwens ook in andere wijken in Heemskerk
M&M (Donderdag 28 Januari 2010 15:28 uur)
Lijkt me wel wat vooral in de wijk poelenburg , kan nooit geen kwaad.....................maar alleen als ze goed hun best doen.
Don (Donderdag 28 Januari 2010 15:23 uur)
Verkiezingsstunt om makkelijk zieltjes te winnen. Wat een onzin! Als het geld voor deze animal cops te koste gaat van de gewone politie, is het helemaal een schande!
Best gelezen
Laatste reacties
Laatste nieuws
 
 

Het weer
Velderhof