Sluit venster
Uw gegevens:
Naam:
E-mailadres:
Woonplaats:
 
Opmerking:
Versturen aan:
Naam:
E-mailadres:
 
Meerdere ontvangers:
Ontvanger 2:
E-mailadres:
 
Ontvanger 3:
E-mailadres:
Sluit venster
Jouw reactie wordt na publicatie beoordeeld door onze redactie. Het e-mailadres wordt niet getoond. De redactie behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen c.q. aan te passen. Lees hier ons reactiereglement.


(u kunt deze service te allen tijde stopzetten door op de link in het e-mailbericht te klikken)

Uw gegevens:
Naam:
E-mailadres:
Woonplaats:
WebRegio.nl
  • De Echo
Zoeken
NIEUWS

Fietser overleden na aanrijding met vrachtwagen [update]

Amsterdam -

[update 13.19 uur] Een 58-jarige man uit Amsterdam is woensdagochtend rond 8.30 uur overleden na een verkeersongeval met een vrachtwagen op de Prins Hendrikkade. De exacte toedracht van de aanrijding is nog niet helemaal duidelijk.

Fietser overleden na aanrijding met vrachtwagen [update]

17 maart 2010

AMSTERDAM - [update 13.19 uur] Een 58-jarige man uit Amsterdam is woensdagochtend rond 8.30 uur overleden na een verkeersongeval met een vrachtwagen op de Prins Hendrikkade. De exacte toedracht van de aanrijding is nog niet helemaal duidelijk.

Fietser overleden na aanrijding met vrachtwagen [update] - Amsterdam - Foto 1

Foto 1 van 5

Wel staat vast dat de vrachtwagen, een trekker met oplegger combinatie met gipsbetonnen blokken, op de Prins Hendrikkade rechtsaf sloeg, de Oosterdokskade op. Daarbij heeft de chauffeur de fietser, die rechtdoor wilde rijden richting het Centraal Station, geschept. H

et slachtoffer was op slag dood. De 58-jarige vrachtwagenchauffeur is aangehouden en meegenomen naar het politiebureau voor verhoor.
 


Meer foto's bij dit artikel:
Fietser overleden na aanrijding met vrachtwagen [update] - Amsterdam - Foto 2Fietser overleden na aanrijding met vrachtwagen [update] - Amsterdam - Foto 3Fietser overleden na aanrijding met vrachtwagen [update] - Amsterdam - Foto 4Fietser overleden na aanrijding met vrachtwagen [update] - Amsterdam - Foto 5
Dappermarkt
REAGEREN
Jouw reactie wordt na publicatie beoordeeld door onze redactie. Het e-mailadres wordt niet getoond. De redactie behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen c.q. aan te passen.
Lees hier ons reactiereglement.
48 REACTIES TOT NU TOE
reactietegengas vrijdag 26 maart 2010 16:06 uur
allemaal verbieden die *****(brom)fietsers.Probleem opgelost. Helaas gaat dat niet . net zomin als je de ***** trucks kan weren uit de stad.Sterkte voor de slachtoffers.

reactieAtiram donderdag 25 maart 2010 10:23 uur
Vrachtwagens, fietsers, auto‘s, taxi‘s, voetgangers etc. Niemand is over 1 kam te scheren. Maar gisteren was ik sinds lange tijd weer met mijn scooter in de stad en ik heb me verbaasd over hoeveel mensen kleurenblind zijn of niet weten dat het onderste lichtje groen is. Iedereen steekt kris kras over en denkt alleen aan zich zelf. Als we daar nu eens mee beginnen in plaats achteraf op anderen te letten en commentaar te geven. Steek de hand eens in eigen boezem. Ik ben een keer aangereden (op mijn scooter) door een fietser, toen ik voor het rode verkeerslicht stond te wachten. Drie maal raden wat zijn reactie was: "Oh ik had niet verwacht dat je hier stond. " Het is ook niet normaal tegenwoordig om voor rood te wachten..... Ik wens de chauffeur van de vrachtwagen en de familie van de fietser veel sterkte, niemand doet dit expres.

reactie1504Poelenburg maandag 22 maart 2010 18:07 uur
de fietser is inderdaad zelf fout geweest want die vrachtwagens hebben een dode hoek en daar moet je dan ook niet gaan fietsen maar sterkte voor de familie en vrienden

reactieSusan donderdag 18 maart 2010 23:10 uur
piet heb gelijk

reactiePiet donderdag 18 maart 2010 23:04 uur
zoveel die de chauffeur de schuld geven, terwijl in dit geval de fietser zelf fout is geweest is nu gebleken. De fietser is van Afghaanse afkomst en was aan het wielrennen. De chauffeur die rechtsaf sloeg ging door groen. Op dat moment stonden er nog geen fietsers. De wielrenner merkt de vrachtwagen te laat op die al een stuk door de bocht is, hij valt en komt onder de vrachtwagen terecht.. wacht voortaan eerst tot je weet wat er precies gebeurd is voordat je je mening geeft over de "idiote" chauffeurs. In dit geval is het dus zeker geen idiote chauffeur die het ongeluk veroorzaakt heeft.

reactiemarsan donderdag 18 maart 2010 13:53 uur
ik denk dat lucas idd heel snel is verhuisd na al dat commentaar op zijn (onzinnige) reaktie‘s. Ik ben blij dat er wel zoveel mensen inzien dat wat voor verkeersdeelnemer je ook bent, je altijd moet anticiperen op anderen die eventueel bewust of onbewust fouten maken. hopelijk zijn er ook mensen bij die hier iets van leren als ze dit lezen, dat betekent dan mischien meer oplettende mensen en minder (dodelijke) ongelukken.

reactieDuidelijk en eerlijk donderdag 18 maart 2010 11:06 uur
@Minz: Zij was duidelijk geschrokken en bood dabn ook haar excuses aan. Een positieve reactie want meestal ben je een klootz.. en gaat er een vinger omhoog.

reactieMinz donderdag 18 maart 2010 10:46 uur
Mijn medeleven gaat naar familie van het slachtoffer en ook naar de chauffeur toe, wellicht deed hij dat niet met opzet. In de krant las ik gisteren dat wellicht een van hen door het rood was gereden. Zie met regelmaat dat fietsers soms denken dat zij alles mogen en dat een rood stoplicht niet voor hen geldt, moeders en vaders met kinderen op de fiets die met een rotvaart door rood rijden. Dan denk ik wel eens waarom zo‘n haast, dat is het toch niet waard. Ben eigenlijk benieuwd wat mevrouw antwoordde toen "duidelijk en eerlijk" aan haar vroeg of zij niet voor zijn bus maar ergens anders zelfmoord wil plegen. Ik fiets al niet eens met een paraplu op, dat vind ik al doodeng, laat staan nog met een mobiele telefoon aan mijn oor.

reactieDuidelijk en eerlijk donderdag 18 maart 2010 08:05 uur
Erg vervelend wat er gebeurd is. Sterkte voor de familie van het slachtoffer en de chauffeur. Luces weet duidelijk niet waar hij over praat. Gisteravond kwam ik als chauffeur daar in de buurt (na viaduct vanaf het platform) een fietser tegen zonder licht, met een telefoon aan het oor en die blind de fiets voor mijn bus gooide. Die haaientanden op de grond gelden toch niet voor haar? Gelukkig zag ik het aankomen en kon ik op tijd stoppen maar ik heb haar wel gevraagd om de volgende keer ergens anders zelfmoord te plegen, en niet voor mijn bus. Dit noem ik geen fout maken maar bewust risico nemen. Totaal onnodig.

reactiePatrick woensdag 17 maart 2010 20:01 uur
Lucas tip ga op een onbewoond eiland wonen heb je ook geen last van vrachtwagens

reactieMarcel woensdag 17 maart 2010 19:56 uur
Erg triest, vooral de eentonige reactie van Lucas. Ik rijd dagelijks door Amsterdam voor mijn beroep. Ik zeg er maar meteen bij ook ik maak net als iedereen fouten. Maar als ik thuis kom, denk ik vaak, zo toch weer 2 aanrijdingen weten te voorkomen! De wereld is aan het veranderen, mensen zijn vaak afwezig en horen dan niet in het verkeer thuis, maar zo werkt het natuurlijk niet. Vaak moet je toch de straat op, al is het alleen al voor je werk. Mensen geloof me, wijs nooit een schuldige aan, let liever op of jezelf iets kan voorkomen, van voetganger tot treinmachinist of wie dan ook. Denk ge woon een beetje na. Tot slot een voorbeeld, ik heb gewoon een keer heel lang zit claxoneren alleen om iemand te dwingen terug te stappen omdat ik zag dat een auto mij inhaalde en deze de voetganger helemaal aan flarden zou rijden. Dus niet ik heb voorrang of het is groen, dan maar dood.....

reactieNina woensdag 17 maart 2010 19:54 uur
vreselijk! ik vind de reacties richting de chauffeur nogal kortzichtig. alsof hij het expres zou doen! stap zelf maar eens in zo‘n groot en bovendien zwaar geladen voertuig!

reactieRick woensdag 17 maart 2010 19:17 uur
Lucas naar jou luister ik niet..... Je kan wel zo mooi lopen praten over die vrachtwagens.Maar hoe kom JOU eten in de supermarkt?Bijna alles wat in de stad staat is daar wel per vrachtwagen gekomen. Ik rij voor me werk ook wel afentoe met de vrachtwagen door de stad amsterdam maar het is echt uitkijken met al die fietsers die denken dat ze alles zijn in het verkeer... En te snel gereden hebben met gipsbeton blokken als je net optrek dat lijkt me sterk! Ik zeg niet dat de fietser het fout heeft gedaan maar daar lijkt het wel op. Maarja sterkte voor me collega en de families!

reactieReem woensdag 17 maart 2010 18:18 uur
In de eerste instantie wil ik Lucas even een compliment geven voor zijn uitstekende visie op de situatie. Van mij part mag je gelijk door naar groep 3. Pfffff. Ik ga er ook niet meer verder op in... Ik krijg alleen zo‘n indruk dat jij wel eens zo‘n jochie zou kunnen zijn die, achterop de fiets bij (scheldende) mama, voor de zoveelste keer door rood rijdt. Of heb je een goude ketting om? Ik ben zelf ook chauffeur in het lengte transport en verbaas mij elke keer weer van de reacties die sommige (scholieren) mensen geven. In mijn ogen ben je dan scholier als je met zulke opmerkingen en/of conclusies komt. Elke keer als er een fietser te betreuren valt, zoeken ze gelijk alle fora op om lekker hun gal te spuwen tegen chauffeurs, zonder eens verder te kijken als je neus lang is. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat er zoveel van dit soort ongelukken gebeuren. Hiermee wil ik niet alle chauffeurs een boterbriefje geven want bij sommige zou ik het rijbewijs ook willen afpakken. Maar zulke kortzichtigheid kan er bij mij niet in. Maak het dagelijks mee namelijk. Zelfs zwaailampen voor en achter doet veel weggebruikers ‘geen lampje branden‘! Lucas: is er bij jou op school al eens een les geweest over vrachtwagens met hun DODE hoek? of komt dat volgend jaar pas?

reactieeddy woensdag 17 maart 2010 17:00 uur
Heb het vermogen mogen aan schouwen en het is nooit een pretje dit soort ongelukken!! Voor mijn werk rij ik heel wat keren op een dag de Ph. kade op en af. Wat ik niet begrijp is het volgende; als je nu weet dat je als fietser/voetganger de zwakkere verkeersdeelnemer bent. Waarom rijdt/loopt men dan toch zoveel door rood!! En het zijn niet alleen studenten maar bijna elke fietser/voetganger heeft lak aan de verkeerslichten in het centrum. En wat mij nog meer verbaast is dat zelfs onschuldige kleine kinderen bij papa of mama veilig in het kinderzitje door het rode licht heen gaan. Waanzin!!!!!!!!!!!! dit zie ik elke dag gebeuren ik vrees dan ook voor de dag…… nee ik wil er niet aan denken. Ik zou wel graag willen zien dat elke verkeersdeelnemer eens verplicht word om zich te moeten zetelen op de stoel van een groot, lang en zwaar voertuig om eens te ervaren wat er wel niet voor nodig is om je hiermee veilig door het overige verkeer te begeven. Misschien dat men dan tot inzicht komt? Ik wil bij deze de familie van de omgekomen man veel sterkte toe wensen met dit voor hun vreselijke ongeluk. En niet op de laatste plaats de chauffeur met het verwerken van dit alles. Eddy

reactieMarc woensdag 17 maart 2010 16:14 uur
Lucas zal straks zijn boodschappen moeten doen in Almere of Purmerend als er geen vrachtwagens de stad in mogen.

reactiemarsan woensdag 17 maart 2010 13:59 uur
lucas, mischien moet je een cursus begrijpend lezen aanschaffen, ten eerste is het marsan en geen marcan en ten tweede is het punt wat ik bedoel met mijn reaktie dat iedere verkeersdeelnemer moet leren te anticiperen op de fouten van anderen, en niet er zomaar van uitgaan dat je gezien wordt, dat geld voor voetgangers, fietsers, automobilisten en vrachtwagenchaffeurs, hopelijk begrijp je nu wat ik bedoel.

reactieKevinS woensdag 17 maart 2010 13:48 uur
Geinig om te lezen. Alle conclusies die worden getrokken terwijl het niet duidelijjk is wat er precies is gebeurd.

reactiePaulien woensdag 17 maart 2010 13:42 uur
@ lucas: je stukjes raken kant nog wal, roepen om het roepen bijna. of je maakt een gedegen punt of je laat het rusten. heeft toch niemand wat aan van dit soort gelul, als er zoiets gebeurd is net.

reactieErika woensdag 17 maart 2010 13:33 uur
* deze reactie voldeed niet aan onze huisregels *

reactielucas woensdag 17 maart 2010 13:11 uur
@marcan, ik snap niet helemaal wat je mij vraagt? Ik weet dat lopen door de stad een beetje gevaarlijk is met al die fietsen maar dodelijk, een paar blauwe plekken komt iedereen wel over heen lijkt me, maar iemand dood rijden met de fiets?......... Het is vooral gevaarlijk vooral voor toeristen die weten van niets. Je ziet soms bejaarden zo uit de bus lopen uit verwegistan, door alles en alles heen en denken dat amsterdam een touristisch pretpark, is net als al die andere stops hiervoor op hun 7 dagen tour europe. Maar jij snapt toch wel wat een fiets doet in de stad, of ken je iemand die dood gereden is en bedoel je dat? Maar ik heb nog nooit doden gezien door een fiets, en wel met vrachtwagens tourincars, heel veel al!

reactieAsk woensdag 17 maart 2010 13:02 uur
Ik heb maar 1 reactie op dit alles: in een geval als dit zijn er natuurlijke schuldenaren, maar vergeet niet dat iedereen ook een slachtoffer is. De meneer die is overleden, maar ook nbet zo goed de vrachtwagenchauffeur die dit moet hebben meegemaakt en aanschouwd, en ook de mensen die tijdens en vlak na de gebeurtenis getuige zijn geweest. Ik kwam zelf tien seconde na het ongeluk langsrijden. ik zag een fiets op de grond liggen met daarboven twee benen uitstekend, en van het middel naar boven was de rest plat. Dit verschrikkelijke beeld zal ik nooit meer vergeten. Op dit moment kan ik niets anders zeggen dan: heb respect voor de persoon die is omgekomen, die zijn verwond en voor de getuigen. Zoiets als dit is niet niks, en meteen dat gewijs van wie het heeft gedaan veranderd niets, maar dan ook niets aan het feit dat er iemand platgewalst op de hendrikkade lag vanmorgen om 8.30

reactielucas woensdag 17 maart 2010 13:01 uur
Vrachtwagens bannen uit zeer middeleeuwse stads centra enzo gebeurt overal in heel europa. Altstad, dusseldorf en koln, gotic in braca, veel wijken in italie en ga zo maar door. Je kan dit prima vervangen door distibutie centra met lokaal vervoer, dit is een beproeft concept. Met vrachtwagen door het oude stadhard rijden zonder dat je wat ziet is meer onrealistisch.

reactieErika woensdag 17 maart 2010 12:33 uur
LUCAS: Je gaat echt heel kort door de bocht. Het is onveilig, maar iedereen draagt hieraan mee, ook de fietsers. Vrachtwagens zijn nodig om de stad op te bouwen, ook voor extra wegen etc. Het had niet eens een vrachtwagen hoeven zijn in dit geval, had net zogoed een bus of een auto kunnen zijn met hetzelfde effect. Wil je die dan ook uit de stad bannen? Wees niet onredelijk! Er moet wat gedaan worden, dat zeker....maar schuif het niet in de schoenen van alle vrachtwagenchauffeurs.

reactiemarsan woensdag 17 maart 2010 12:28 uur
tjonge lucas, jouw reactie is nou precies waarom er zoveel ongelukken zijn, het ligt altijd aan een ander, de fietser is zwak dus hoeven niet uit te kijken en op te passen. nou ik zal je wat vertellen: de voetganger is het zwakst en daar hebben fietsers ook lak aan, ik heb menigmaal op het zebrapad moeten springen omdat de fiet(st)ers gewoon doorrijden, te belachelijk voor woorden dus lucas, zo zwak zijn ze niet. iedere verkeersdeelnemer moet anticiperen op het andere verkeer, al heb je honderd keer voorrang soms kan je beter even wachten, en het navertellen dan niet wachten en dood gereden worden. aan jou de keus.

reactiePaulien woensdag 17 maart 2010 12:25 uur
snap je purmerendpunt niet helemaal, ben gewoon een amsterdammer en als fietser in amsterdam moet je ook zelf extra alert zijn. je hebt niks aan de wet als je dood op straat ligt, vingerwijzen nu heeft ook geen zin. hopelijk worden er weer wat mensen wakker op plekken die invloed kunnen uitoefenen op het verbeteren van de verkeersveiligheid hier in de stad.

reactieDick woensdag 17 maart 2010 12:25 uur
zeg Lucas doe ff normaal man ... malloot!

reactielucas woensdag 17 maart 2010 12:16 uur
Die vrachtwagen is altijd schuld volgen de nederland wet, dat je niet door rood mag rijden heeft hier niet zoveel mee te maken. Je gelijk krijgen als je dood bent kan je dus nooit pech noemen, dit moeten we mensen uit almere en purmerend zijn die zo denken. Maar in de stad snapt iedereen wel dat er een groot probleem is wat moet worden opgelost. Alle uitspraken in dit soort zaken wijzen dat uit, de fietser is altijd het zwake verkeer in alle sytuaties. Je moet als bestuurder dus altijd opletten, rood, of steken ze hun hand niet uit, wat dan ook. Ik heb het vluchtig gezien, net al de touringcar over een meisje, en op die zelfde plek al een motorrijder dood zien liggen. Er is gewoon geen ruimte in amsterdam voor vrachwagens, de wet is hier ook duidelijk in. waarom denken dan zoveel mensen, inclusief het centrum en groot amsterdam bestuur dat er niets aan de hand is, en dat er maar vooral meer wegen naar het centrum moeten komen. Er is geen ruimte voor al die vrachtwagen, snap dat nou eens. In vrijwel alle plaatsen is vrachtverkeer goed geschijden van fietspaden, en zijn verkeerspleinen ruim opgezet, hier is alles volgetapeld met auto, je ziet echt helemaal niets. Totaal onveilig dus.

reactiePaulien woensdag 17 maart 2010 12:14 uur
@ lucas. zal me niet laten verleiden tot hetzelfde soort taalgebruik, beetje kinderachtig. heb het zien gebeuren net maar niet niet alles is te schuiven vrachtwagenchauffeurs in het algemeen. fietsers zijn natuurlijk ook ten alle tijde verantwoordelijk voor hun eigen veiligheid. in het midden latend wiens ‘schuld‘ het was vanochtend. ben het er wel mee eens dat amsterdam niet gemaakt is voor vrachtauto‘s en er zeker wat moet gebeuren om te veiligheid van fietsers te verbeteren.

reactieKees woensdag 17 maart 2010 12:12 uur
Lucas, dat sluit natuurlijk niet uit dat je als fietser niet hoeft op te letten..

reactieErika woensdag 17 maart 2010 12:12 uur
LUCAS: Je hebt gelijk dat volgens de wet de vrachtwagen schuldig is, MAAR zeker niet in dit geval. De fietser had rood en de vrachtwagen KREEG groen. De bocht die hij moest maken, inclusief zijn lading kon hij nooit met een hoge snelheid hebben gemaakt. Fietsers moeten we zeker beschermen in het verkeer, maar zeker ook als fietser zelf moet je je heel erg bewust zijn van andere weggebruikers (auto‘s en vrachtwagens) en anticiperen op het verkeer JUIST omdat je zo zwak bent. Is het jou schuld als een fietser in eens zijn fiets voor je gooit? Zelfs als automobilist heb je dan moeite om op tijd te kunnen remmen, laat staan een vrachtwagen met lading. Ik zeg niet dat vrachtwagenchauffeurs niet fout KUNNEN zijn, maar in dit geval dacht de fietser in kwestie nog even snel door rood te kunnen. Het is heel erg, vooral ook voor de nabestaanden, maar vergeet ook niet de vrachtwagenchauffeur die met dit trauma moet verder leven. Het had ons allemaal kunnen overkomen, zelfs jou!!

reactielucas woensdag 17 maart 2010 11:58 uur
Paulien jou reactie is echt dat van een Nazi, die vrachtwagen is altijd schuld, wie is er nou het zwakst in het verkeer, ook volgens de wet! En wie moet er opletten dus! Paulien hoe kan je zo dom zijn om dit te zegggen! Welke fiets rijd er nou een vrachtwagen dood! Fietsen zijn echt niet gevaarlijk!

reactielucas woensdag 17 maart 2010 11:54 uur
Ik kan mij werkenlijk niet voostellen dat mensen die hier ook echt wonen reacties geven van; ga maar door met al die vrachtwagens, er is niets aan de hand....bla bla bla Ik snap dat mensen uit purmerend en almere zo naief zijn, maar niemand die in het centrum woont zal dit ook zeggen. Als ik door van die saaie woonwijk erfjes in almere, net zo ga rijden met mijn vrachtwagen, en overal maar links en recht inhalen, heb je zo een helicopter boven je hood hangen en zit je live in hart van nederland omdat er 10 kindersen dood zijn! Dat heeft niets te maken of ik me aan de regels hou of niet. Je ziet niets, en toch met 60 de bocht om scheuren..... Amsterdam is gemaakt voor de fiets enzo, zeker niet voor vrachtwagens! Hoe dom moet je zijn om dit niet te begrijpen. Door al die vrachwagen zie je ook helemaal niets, ook al staat het stoplicht daar op rood, je ziet het niet want er staat een vrachtwagen voor! Als fiets moet je ook van links naar rechts alle kanten op om alle auto heen, je kan toch moelijk op al die parkeer en auto probelemen wachten de hele tijd! Laden en lossen doen ze over, fietspad, mmidden op de weg, ze hebben overal schijt aan Veel te gevraarlijk dus!

reactiePaulien woensdag 17 maart 2010 11:40 uur
beide waren niet aan het opletten, gewoon ontzettende pech...niks meer, niks minder.

reactieErika woensdag 17 maart 2010 11:27 uur
Sorry wil heel even reageren. De vrachtwagen had groen licht en kwam een bocht om, dus absoluut niet te hard gereden. Ik vind het heel erg dat die conclusie meteen getrokken wordt. Ik rij deze weg elke dag naar mijn werk, weet je hoeveel fietsers nog even snel door rood voor je auto heen schieten?? En de vrachtwagen had hier zeker wat te zoeken, hij moest bouwmaterialen afleveren bij het project op ODE.

reactielucas woensdag 17 maart 2010 11:22 uur
Verkeersveiligheid is echt wel een core business van een burgermeester. Zeker als alle onderzoken van de afgelopen 10 jaar aantonen hoe slecht dit is, is er niets gebeurt. Of het nu om het heel ver boven landelijk gemiddelt aantal ongelukken gaat, drie keer zo veel kans. Of om de fijnstofenemissie gaat, zodat de lucht gewoon kapot is, of je hier nu in gelooft of niet, dat kan iedereen gewoon merken!

reactiemarsan woensdag 17 maart 2010 11:20 uur
nou dick, ik ben het volkomen met je eens, in het verkeer moet je voor je eigen zorgen en er van uitgaan dat anderen fouten maken en daarop anticiperen maar veel verkeersdeelnemers (en vooral het fietsende deel) snappen dat niet helemaal. als ik op de fiets ben en door een vrachtwagen wordt ingehaald let ik heel goed op en zal niet zomaar bij een stoplicht ernaast gaan rijden omdat ik toevallig voorrang heb als bijv. rechtdoorgaand verkeer. ik wacht wel ff zodat deze man/vrouw aangeeft wat hij doet, maar ja als ik dan van die malloten zie dan dan terwijl een vrachtwagen optrekt alsnog gaan inhalen omdat je toevallig voorrang hebt, tja..........wat ik al eerder schreef anticiperen op anderen.

reactieLeooo woensdag 17 maart 2010 11:11 uur
Dick, ik scheer niemand over 1 kam, absoluut niet. Maar enig idee hoeveel mensen er omkomen door toedoen van een onvoorzichtige vrachtwagenchauffeur? Ik sluit niet uit dat het zo‘n wilde kamikaze fietser was, daar zijn er genoeg van. Maar een fiets past toch net wat beter in onze stad dan die 10 meter lange vrachtwagen die amper een normale bocht kan nemen. En b.t.w. de burgermeester heeft er neits mee te maken hoor je mij ook niet zeggen Dick;)!

reactieLeooo woensdag 17 maart 2010 11:05 uur
Ik vond het een verschrikkelijk beeld, die donkere hand die onder het witte laken uit stak. Dood... Dat was duidelijk, door schuld van de zoveelste vrachtwagen die veel te hard reed... Ik dacht dat de gemeente Amsterdam mensen probeerde te motiveren met hun fiets naar het werk te rijden? Ik ben het volledig eens met de reactie voor mij. Waarom mogen die enorme voertuigen met zo‘n hoge snelheid de stad door sjeesen? Dit slachtoffer was waarschijnlijk ook op weg naar zijn werk, zoals bij vele andere mensen waar het werkleven om 9 uur weer echt begint, het had jou en mij kunnen overkomen... Lang leven de bus, mij zul je niet snel op een fiets spotten in het centrum, waar de kans groot is dat er of een tram of een vrachtwagen over je heen walst.

reactiead woensdag 17 maart 2010 11:00 uur
Was een vrachtwagen die materiaal aanleverde voor de bouw van het hotel daar op 200m afstand. Had wel wat te zoeken dus daar

reactielucas woensdag 17 maart 2010 10:57 uur
Dick, laat me raden traininspak, goude ketinkje en je rijd in zo‘n opgefuckte familie bak soms vanuit almere naar amsterdam. 80% moet kloppen ;) Er is geen ruimte voor Vrachtwagens, heeft niets met dit ongeluk te maken, maar met de vele ongelukken in de stad, geen enkele stad is zo onveilig. Je snapt er helemaal niets van!

reactiejan woensdag 17 maart 2010 10:53 uur
Bad Job is weg, maar wel verantwoordelijk.

reactiead woensdag 17 maart 2010 10:51 uur
8 van de 10 keer rijden fietsers daar door rood. Volgens mij was het een vrouw overigens

reactieDick woensdag 17 maart 2010 10:47 uur
oh nog zo 1 ... Leo, doe ff normaal man! Weet je wel hoeveel kamikazefietsers rijden in Amsterdam??? Ik zeg niet dat in dit geval zo‘n fietser betreft, maar jullie moeten rekening houden dat er meer factoren spelen bij een ongeluk! Wacht nou maar gewoon met veroordelen totdat duidelijk is wat er precies is gebeurd! Maar ga nou niet iedereen over 1 kam scheren en dan ook nog de gemeente en burgermeester de schuld geven ...

reactiePaulien woensdag 17 maart 2010 10:45 uur
wanneer vedwijnen die idioterige vrachtwagenchauffeurs s uit het centrum, dit is al de zoveelste keer op mn route richting werk! blij met de lente, de zon, vooral dat ik het niet was vanochtend...maar wat vreselijk om te zien gebeuren vanochtend. kan er eindelijk s wat gedaan worden aan dit soort chauffeurs??

reactieDick woensdag 17 maart 2010 10:42 uur
Lucas, je praat dubbelzinnig. Eerst zeg je dat de burgermeester moet aftreden en daarna zeg je dat ie naar Den Haag komt ... En wat idioot om te stellen dat anderen verantwoordelijk zijn voor wat misschien een stommiteit is van iemand anders! De meeste ongelukken komen door de betrokkenen zelf ... het is net als met wapens, de wapens zijn niet gevaarlijk maar degene die hem in de hand hebben ... wil je nou alle auto‘s en/of fietsers verbieden? Niemand heeft de bedoeling om een ander iets aan te doen, als iedereen daar nou eens rekening mee houdt ... en een ongeluk kan gebeuren, niemand doet dat expres! Net als met de Marnixstraat, het overgrote deel van de fietsers volgt de aanwijzing op de weg en borden niet, iedereen heeft er schijt aan! Natuurlijk triest dat die jongen door die vrachtwagen was doodgereden, maar 1 ding is zeker, die chauffeur zit niet vrolijk thuis bij moeder de vrouw aan tafel te eten! Mensen moeten leren rekening te houden met elkaar ... en niet alleen in het verkeer!!! Een ongeluk is een ongeluk en natuurlijk zit daar niemand op te wachten. ALLE partijen, dus gemeente EN verkeersdeelnemers, dienen gewoon hun best te doen tbv veiligheid in het verkeer. Nee Lucas, jouw reaktie is te simpel! Sterkte aan alle betrokkenen!!!

reactieLeooo woensdag 17 maart 2010 10:29 uur
Vreselijk om dit te zien vanuit de bus als je net op weg bent naar je werk. Plotseling sta je daar een kwartier lang in een rij vol bussen, dan zie je het aantal politiewagens en een ambulance. Als je nog beter kijkt zie je daar de hand van een dode man onder het witte laken vandaan komen. Kan je dag nog slechter beginnen? Ik ben het volledig eens met diegene die mij voor ging met het schrijven van een reactie. De verkeersveiligheid in Amsterdam is echt ontzettend slecht! Ik loop nog steeds met de gedachten dat het ook mij had kunnen overkomen, ik denk dat Amsterdammers op deze manier alles behalve gemotiveerd worden om op de fiets te stappen. Voor je het weet lig je onder een vrachtwagen (DIE TROUWENS ECHT BIJNA ALLEMAAL ALS DEBIELEN RIJDEN)!!

reactielucas woensdag 17 maart 2010 09:46 uur
Er moet nu een echt een burgermeester aftreden, een burgemeester moet voor verkeersveiligheid zorgen nu! Er is geen ruimte is de stad voor voor Vrachtwagens, al die luitjes rijden als een idioot en hebben allemaal haast haast haast. Deze stad is gemaakt voor paard en wagen. Iedereen loopt te kankeren op groen links, en bijvoporbeeld dat vrachttram traject. Ze moeten dit gewoon verplicht maken. Of anders met de handkar of fiets kar! In Den Haag maken ze er een rommeltje van, maar hier in amsterdam is het veel erger. En alles wordt verprutst! Gewoon heel slecht bestuur, en dat moet in Den Haag hier mee verder gaan. Wat wil hij daar doen, tunnel van noord naar zuid nederland maken?

Kies regio
Nieuwsbrief
Nieuwsbrief Gratis nieuwsbrieven
Klik hier voor meer informatie en voorbeelden van de nieuwsbrieven

Regeltante BV
Rederij 't Smidtje
Spelletje van de dag
Marble Magic

Marble Magic

Verwijder alle knikkers uit het speelveld.

Meer spellen? Klik hier

VANAVOND
NachtTV
NachtTV, een uurs cyclus met hoogtepunten uit het regionale nieuws, weer & verkeer en uitgaanstip...
Amsterdam Today
> TV Gids> Uitzendgebied

 
Een site van Telegraaf Media Nederland
Het weer
De Witte Koets